به گزارش پارس نیوز، 

دکتر سید مناف هاشمی استاندار گلستان در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی با حضور وزیر کشور و آیت ا.. نورمفیدی نماینده، ولی فقیه در گلستان، با بیان اینکه ۶۲ پروژه محوری در حوزه اقتصاد مقاومتی استان در حال اجراست، گفت: این تعداد به ۱۰۰ پروژه رسیده که ۲۰ پروژه بزرگ آن موجب رونق اقتصادی گلستان می‌شود.

وی ادامه داد: افزایش متوسط گردشگری کشور ۲۳ درصد بوده که این آمار در گلستان به ۸۴ درصد رسیده که استان در این زمینه رشد خوبی داشته است.

استاندارگفت: در سال جاری در حوزه گردشگری ۸۴ درصد بازدید از مناطق گردشگری استان توسط گردشگران انجام شده و این باعث شده وابستگی مردم استان به صنعت ۲۳ درصد، کشاورزی ۲۲ درصد و خدمات ۵۵ درصد باشد.

استاندار گلستان با اشاره به برقی کردن راه‌آهن اینچه‌برون، گرگان، گرمسار، گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده این پروژه ۱۱ تیر به بهره‌برداری خواهد رسید.

هاشمی با بیان اینکه سال گذشته برای ۲۱ هزار و ۸۷۰ نفر اشتغال در استان ایجاد شده که ۱۰ درصد نسبت به سال‌های قبل افزایش داشته است، گفت: اقامت در استان با افزایش ۶۴ درصدی نسبت به سال قبل همراه بوده است.

وی افزود: ۲۲ هزار هکتار زهکشی اراضی استان گلستان انجام شده است و در تلاش هستیم باقی آن را نیز با کمک دولت و بخش خصوصی به نتیجه برسانیم.

انتهای پیام/