به گزارش پارس نیوز، 

حمید ساعدپناه عصر امروز در دومین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری بانه که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه اعتبارات مشاغل خانگی تاکنون 285 طرح با اعتبار 168 میلیارد و70 میلیون ریال به چهار بانک عامل سپه، ملت، توسعه تعاون و صادرات معرفی شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون 174 طرح با اعتبار 2 میلیارد و 80 میلیون ریال پرداخت شده است، گفت: با توجه به محدودیت زمانی برای پرداخت تسهیلات که استان در نظر گرفته ، باید بانک‌های عامل با تعامل هر چه زودتر نسبت به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در شهرستان بانه اقدام کنند.

ساعدپناه افزود: در حوزه اشتغال فراگیر تاکنون 106 با اعتبار 625 میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده که 6 طرح با اعتبار 20 میلیارد و 30 میلیون ریال پرداخت شده که بانک‌های عامل همچنان در راستای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به خوبی عمل نمی‌کنند.

وی اظهار داشت: بانک سپه یک طرح با اعتبار 10 میلیارد ریال، بانک رفاه 2 طرح با اعتبار 10 میلیارد و 5 میلیون ریال، و بانک کشاورزی سه طرح با اعتبار 26 میلیارد و 60 میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان پرداخت کردند.

به گفته ساعدپناه، در حوزه کمیته فنی اشتغال پایدار روستایی تاکنون یکصد طرح با اعتبار 194 میلیارد ریال بررسی شده که 62 طرح با اعتبار 50 میلیارد ریال تایید و به بانک‌های عامل برای پرداخت تسهیلات معرفی شدند.

وی ادامه داد: 89 طرح با اعتبار 185 میلیارد ریال در حوزه جهاد کشاورزی بوده و یک طرح با اعتبار 110 میلیارد ریال از محل اعتبارات تسهیلات استان پرداخت می‌شود که این طرح در استان رد شده است.

وی گفت: در مرحله اول 100 میلیارد ریال اعتبار به حوزه اشتغال روستایی در بانه اختصاص یافته که تاکنون سهمیه دوم به شهرستان ابلاغ نشده اما برای اجرای طرح های روستایی محدودیتی وجود ندارد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بانه افزود: بر اساس دستورالعمل سامانه اشتغال بخش روستایی 45 درصد از اعتبارات به بخش روستایی به بخش کشاورزی و منابع طبیعی، 10 درصد به بخش صنایع و معادن کوچک، 15 درصد فعالیت‌های اطلاعاتی و فناوری اطلاعات، 10 درصد حوزه گردشگری، 10 درصد به حوزه صنایع دستی و 10 درصد به سرمایه در گردش واحدهای تولیدی مستقر در روستاها  تعلق می‌گیرد.

امتهای پیام/