به گزارش پارس به نقل از ایسنا، جلسه بررسی کمک هزینه مسکن و خواربار کارگران از ساعتی قبل آغاز به کار کرده و قرار است تا موضوع افزایش حق مسکن و خوار بار کارگران دراین جلسه مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

تشکل های کارگری و نمایندگان کارگران در شورای عالی کار از مدت ها قبل تلاش کردند تا خواسته های کارگران در این زمینه به نحو مطلوبی تامین شود و بر همین اساس بسیاری از تشکل های کارگری آخرین پیشنهادات خود به منظور افزایش قدرت خرید و معیشت خانوارهای کارگری به شورای عالی کار ارائه کردند.

در همین حال یک فعال کارگری به خبرنگار تعاون و اشتغال ایسنا گفت: انتظار ما از نمایندگان کارگری در شورای عالی کار این است که در جلسه ی امروز از منافع کارگران دفاع و کارفرمایان را قانع کنند که معیشت خانوار های کارگری با دستمزد فعلی به سختی می گذرد.

هادی ابوی درباره ی بسته پیشنهادی کارگران که به موجب آن پیشنهاد شده است تا افزایش حق مسکن کارگری به گونه ای باشد که ۵۰ درصد هزینه ی مسکن کارگران را پوشش دهد اظهار کرد: متاسفانه نظر برخی از نمایندگان ما در شورای عالی کار این است که باید پیشنهادات مطرح شده به نحوی باشد که کارفرمایان بپذیرند. در حالی که ما وظیفه ی خودمان را انجام داده ایم و انتظار داریم آنها نیز به وظیفه ی خود به شکل قانونی عمل کنند و حقوق حقه کارگران را مدنظر قرار دهند.

به گفته ی وی، اگر حق مسکن کارگران تنها ۱۰ هزار تومان افزایش یابد هیچ دردی از خانوار های کارگری دوا نمی شود.

جلسه ی شورای عالی کار هم اکنون در حال برگزاری است و نمایندگان دو گروه کارفرمایی و کارگری و دولت بر سر تعیین رقم افزایش حق مسکن و کمک هزینه خواربار کارگران در حال بحث و بررسی هستند.