به گزارش پارس نیوز، 

مازیار یزدانی معاون فنی و امور زیربنایی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات امضای تفاهم‌نامه پروژه بازسازی و تعمیرات اساسی 2 دستگاه ماشین سرند بالاست، 6 تا 9 دستگاه زیرکوب یا بالاست رگلاتور و تدارک 21 دستگاه ماشین‌آلات خطی میان راه‌آهن ایران و شرکت ماتیزای سوئیس اظهار داشت: شرکت ماتیزا یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده ماشین آلات مکانیزه در کشور سوئیس است که سابقه همکاری با شرکت راه اهن از قدیم را دارد.

وی افزود: راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از چندین دستگاه ساخت این شرکت استفاده می‌کند.

یزدانی بیان داشت: در فاز اول این تفاهم‌نامه 2 دستگاه که نیاز به بازسازی کامل دارند با توجه به اهمیت توسعه شبکه ریلی در کشور با سرعت در دست بازسازی قرار می‌گیرند، همچنین 49 دستگاه که نیازمند تجهیزات هستند امیدواریم به سرعت در دست بررسی قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: در آن قرارداد تأکید راه‌آهن انجام تعمیرات از طریق نیروهای ایرانی آموزش دیده از سوی شرکت ماتیزا است.

معاون فنی و امور زیربنایی شرکت راه‌آهن با اشاره به مناقصه تدارک 21 دستگاه ماشین‌آلات خطی بیان داشت: شرکت ماتیزا تعهد کرده است با تأمین مالی در آن پروژه حضور یابد که با اجرای آن پروژه انقلابی در شبکه ریلی کشور رخ خواهد داد.

یزدانی یادآور شد: سرمایه‌گذاری اولیه شرکت ماتیزا بالغ بر 20میلیون یورو است و براساس مکاتبات انجام شده میان طرفین قابلیت سرمایه‌گذاری تا سقف 80 میلیون یورو از سوی شرکت ماتیزا در ایران وجود دارد./