به گزارش پارس نیوز، 

 متن پیام نیکنام حسینی پور؛ مدیرعامل خانه کتاب به شرح زیر است:«جامعه دانشگاهی کشور سوگوار مردی از نسلی است که عمر گران‌بهای خود را صرف پژوهش و تعلیم و تعلم فرزندان این سرزمین کرد و دستآوردهای علمی - آموزشی ارزشمندی را برای کشور به یادگار گذاشت.


این استاد برجسته جامعه‌شناسی که عضویت در هیئت علمی و همچنین داوری جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران را در کارنامه خود داشت، سال‌ها دغدغه‌مند ارتقای علمی کشور در حوزه‌های علوم انسانی و به‌ ویژه علوم اجتماعی بود؛ استوار و وظیفه‌شناسانه در راه استقرار اخلاق علمی در حوزه‌های دانشگاهی کشور گام بر‌می‌داشت! ونظرات خود را صریح با اهل سیاست درمیان می گذاشت. راه‌برون رفت کشور از وضعیت فعلی را توجه جدی به علوم انسانی می‌دانست؛ در برابر فسادهای علمی به شدت واکنش نشان می‌داد و آن را مانع از توسعه و سودمندی علوم انسانی در ایران می‌دانست و در همه این موضوعات، صاحب اندیشه و چهره‌ای موثر و تاثیرگذار بود.

با نهایت تأثر ضایعه‌ درگذشت این استاد برجسته را به خانواده محترم ایشان، جامعه دانشگاهی کشور و همه همکاران و شاگردان آن استاد بزرگ تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال برای آن مرحوم، علوّ درجات و رحمت واسعه‌ الهی و برای بازماندگان، صبر و شکیبایی در تحمل این مصیبت را مسألت دارم. یاد و نام مردان بزرگی چون زنده یاد دکتر محمدامین قانعی‌راد تا ابد بر تارک اندیشه این مرز و بوم جاودان خواهد ماند و رهروان علم، راه این استاد ارزشمند را سرلوحه حرکت خود قرار خواهند داد.

 

انتهای پیام/