به گزارش پارس نیوز، 

نایب رئیس شورای ملی زعفران با اعلام نرخ جدید این محصول در بازار،گفت: موانع صادراتی طلای سرخ هنوز رفع نشده و در دست پیگیری است.

غلامرضا میری با اشاره به نوسانات قیمت زعفران در بازار، اظهار داشت: نوسانات قیمت زعفران کماکان در بازار ادامه دارد و قیمت این محصول چند روز افزایش می یابد و مجددا طی چند روز بعد با کاهش مواجه می شود.

وی با بیان اینکه با وجود این می توان گفت میانگین قیمت زعفران طی یک ماه اخیر در همین حدود فعلی مانده است، گفت: هم اکنون قیمت هرکیلوگرم طلای سرخ حداقل سه میلیون و 800 هزارتومان و حداکثر شش میلیون و 500 هزارتومان است.

نایب رئیس شورای ملی زعفران درباره آخرین وضعیت صادرات این محصول نیز ادامه داد: متاسفانه صادرات شرایط مطلوبی ندارد، شاید میزان آن کم نشده باشد اما هم اکنون یا به صورت قاچاق این کار انجام می شود یا اینکه صادرکنندگان با کارت های متفرقه اقدام به صادرات می کنند.

میری با اشاره به اینکه گفته می شد احتمال لغو بخشنامه ارزی جدید دولت درباره محصولات کشاورزی وجود دارد، گفت: هنوز در حال پیگیری این مساله هستیم، این موضوع از مجلس و اتاق بازرگانی پیگیری می شود، بحث هایی نیز مطرح است اما تاکنون اتفاقی رخ نداده است.

وی افزود: در فروردین ماه امسال 12 تن و 194 کیلوگرم و در اردیبهشت ماه 25 تن و 669 کیلوگرم زعفران از کشور صادر شده است.