به گزارش پارس نیوز، 
یکی از دو فروند کشتی نفتکشی که هفته گذشته در آبهای تایوان به گل نشسته بود در ساعات ابتدایی روز 18 ژوئن 2018 (28 خرداد 1398) شکست و به دو نیم تقسیم شد.
 
بر اساس گزارش سازمان بنادر و دریانوردی تایوان (MOTC) این کشتی‎ها در زمان به گل نشستن حامل نفت نبودند اما روی هم رفته ، این دو کشتی 200 متر مکعب نفت به همراه داشتند.
 
کشتی‎های Shine Luck و Winner 19 به دلیل وقوع طوفان در آبهای طوفان هفته گذشته به گل نشستند. سازمان امور اقیانوسی تایوان گزارش داد که تمامی 32 خدمه این 2 فروند کشتی به سلامت تخلیه شدند.
 
کشتی Shine Luck در این حادثه به موج شکن‎های بتنی نزدیک یک بندر ماهیگیری برخورد کرد و کشتی Winner 19 در نزدیکی سواحل کائوسیانگ به گل نشست.
 
مقامات تصمیم گرفتند که نفت موجود در کشتی Shine Luck را تخلیه کنند و از نشت احتمالی نفت در آبهای تایوان جلوگیری کنند. عملیات تخلیه نفت این کشتی روز 27 خرداد 1397 به پایان رسید و این کشتی یک روز بعد به دو نیم شد. کشتی یاد شده ساخت سال 1992 میلادی بود و ظرفیت آن 5 هزار و 357 DWT گزارش شده است.
 
بخش پیشانی کشتی بلافاصله به وسیله یدک‎کش به بندر کائوسیانگ منتقل شد و بخش عقب کشتی قرار است با مساعد شدن هوا از آب بیرون آمده و به ساحل منتقل شود.