به گزارش پارس نیوز، 
افزایش صادرات نفت آمریکا موجب شده است که نرخ اجاره کشتی های نفتکش غولپیکر (VLCC) به بالاترین سطح خود در چند ماه گذشته برسد.
 
بالا رفتن تعداد محموله های نفتی صادراتی آمریکا موجب شده است که کم شدن صادرات نفت ونزوئلا در این منطقه جبران شود.
 
صادرات نفت آمریکا به ثبت رکوردهای جدید ادامه می دهد به گونه ای که اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که صادرات نفت این کشور طی هفته گذشته به 2 میلیون و 560 هزار بشکه در روز رسیده است که بالاترین رکورد صادرات نفت این کشور محسوب می شود.
 
صادرات نفت آمریکا در طول دو هفته انتهایی ماه آوریل 2018 میلادی حد نصاب های جدیدی ثبت کرد. کارگزاران کشتی اعلام کرده اند که طی هفته های آینده 15 تا 20 فروند کشتی نفتکش از سوی آمریکا روانه بازارها می شوند.
 
این تحولات و افزایش تقاضا برای کشتی های VLCC سبب شده است که نرخ اجاره این نوع کشتی ها در خلیج مکزیک بالا برود. شرکت SK Energy اعلام کرد که کشتی Solana با ظرفیت 296 هزار و 790 DWT ساخت سال 2010 میلادی و متعلق به شرکت Cardiff Marine را برای حمل محموله ای از خلیج مکزیک به کره به قیمت 4میلیون و 675 هزار دلار اجاره کرده است.
 
این نرخ بر اساس محاسبه کارگزاران کشتی برابر با اجاره روزانه 30 هزار دلار است.
نرخ اجاره کشتی ها در ماه نوامبر 2017 به این سطح رسید، در آن هنگام صادرات آمریکا همچنان زیر 2 میلیون بشکه در روز بود. افزایش تقاضا برای کشتی های VLCC موجب شد که این کشتی ها از غرب آفریقا و خاورمیانه به سمت خلیج مکزیک حرکت کنند.
 
بالا رفتن تقاضا برای این کشتی ها همچنین موجب افزایش نرخ اجاره سایر انواع کشتی های نفتکش شده است. نرخ اجاره کشتی های نفتکش افرامکس در مسیر خلیج مکزیک به دریایی کارائیب که در ابتدای ماه می امسال برابر با 100 واحد در مقیاس جهانی بود به 113 واحد رسید که برابر با روزانه 5 هزار و 200 دلار است.