به گزارش پارس نیوز، 

مسعود کرباسیان که روز سه شنبه در آیین تودیع و معارفه معاون جدید امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی این وزارتخانه، افزود: به سرانجام رساندن لایحه اصلاح نظام بانکی و واگذاری اموال مازاد بانکها از مهمترین برنامه های این معاونت در دولت دوازدهم است.
وی گفت: با توجه به شرایط بازار بورس و اوراق بهادار و رشد هشت هزار واحدی شاخص آن در چند روز اخیر، زمان برای واگذاری اموال مازاد بانک ها بسیار مناسب است.
وزیر اقتصاد، یکی دیگر از وظایف حوزه معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد را تقویت نقش آفرینی این وزارتخانه در تعیین تکلیف شرکت های دولتی دانست.
کرباسیان به سخنان چند روز پیش رهبر انقلاب در نماز عید فطر اشاره کرد و گفت: امسال وزارت اقتصاد دو عیدی از رهبری گرفت؛ یکی ابراز رضایت ایشان از عملکرد گمرک و دیگری عملکرد ما در بخش بهبود فضای کسب و کار بود؛ هر دو برای ما بسیار ارزشمند و امید بخش است و قدردان آن هستیم.
وی با قدردانی از اقدام های «عبدالرحمان ندیمی بوشهری» معاون پیشین امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد، نقش وی در باز تنظیم تعامل وزارت متبوع با مجموعه نظام بانکی و ایجاد هماهنگی های لازم در این ارتباط را ستودنی خواند.
کرباسیان اظهار داشت: برنامه ریزی های جامعی برای معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی انجام شده و انتظار می رود مسیر طی شده با قدرت ادامه یابد و از همه ظرفیت ها برای تحقق برنامه های تدوین شده در حوزه های بانکی، بیمه و شرکت های دولتی بهره گیری شود.
براساس اعلام وزارت امور اقتصادی و دارایی، کرباسیان امروز در حکمی امیر باقری را به سمت معاون امور بانکی، بیمه و شرکتهای دولتی این وزارتخانه منصوب کرد؛ وی پیش از این رئیس امور اقتصاد کلان سازمان برنامه و بودجه بود.
اقتصام*2025** 2023