به گزارش پارس نیوز، 

عبدالکریم گراند دوشنبه شب درسومین نشست شورای اداری استان بوشهر درسالجاری افزود:درصورت صدور مجوز برگ سبز از سوی گمرک کالاها در زمان جابجایی بعنوان کالای قاچاق توسط پلیس تلقی نشده و جامعه هدف این مصوبه با مشکلات کمتری مواجه خواهند شد.

وی یادآورشد:ساماندهی کالای همراه ملوانی توسط دولت مانع از وقوع تنش اجتماعی و نارضایتی صاحبان شناورها درجامعه شد.

استاندار بوشهر گفت:در شرایط کنونی که آمریکا از برجام خارج شده کشور بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و همدلی است.

وی اظهارداشت: امروز وقتی تیم ملی فوتبال ایران در یک میدان رقابت بدون خط کشی و جناح بندی های سیاسی موجب ایجاد وحدت و تقویت غرور ملی در کشور شده باید در سایه این مهم به ایجاد وحدت و پرچم ملی نگاه کنیم.

گراوند گفت:درشرایطی که دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی برای ایجاد تفرقه درکشور سرمایه گذاری کرده اند باید حفظ و تقویت وحدت جامعه اهتمام جدی داشته باشیم.

وی ادامه داد: دراستان بوشهر بین مسئولان همدلی و وحدت بسیار خوبی حکمفرماست که باید قدردان این وحدت و اتحاد موجود باشیم و تحت هیچ شرایطی نگذاریم این وحدت دچار خدشه شود.

وی افزود: دیپلماسی کشور امروز نیازمند حمایت است و در سایه این حمایت موفقیت در تصمیم گیری فعالان این عرصه نیز بیشتر است.

گراوند اظهارداشت: تلاش دشمن برای ایجاد یاس و ناامیدی در کشور و مایوس کردن مردم از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی است که در چنین شرایطی باید همگان هوشیار باشند.

وی با تاکید ضرورت ایجاد روحیه نشاط و امید درجامعه گفت: دولت با تمامی امکانات در میدان حاضر است و با تلاش های خود امید را در جامعه زنده می کند.

گراوند افزود: امروز انتخابات تمام شده و دولت مستقر است که در این شرایط باید با حمایت از دولت برای موفقیت آن در حوزه های مختلف بسترسازی کنیم.

استاندار بوشهر یادآورشد: در این راستا تلاش همه مدیران باید در راستای حل مشکلات مردم باشد زیرا با توجه به ظرفیت و استعدادهای موجود وضعیت برای عبور از شرایط کنونی بخوبی فراهم است.

گراوند تاکید کرد: مدیران آستین همت را برای حل مشکلات مردم بالا بزنند و در این بین با توجه به جنگ اقتصادی دشمن رسالت مدیران حوزه های اقتصادی و بویژه بانک ها به مراتب از سایر دستگاه ها بیشتر است.

وی ادامه داد: دولت ارز مورد نیاز تامین کالاهای اساسی در کشور را تامین کرده و در این شرایط باید با نظارت لازم بر بازار اجازه ندهیم کالاهای مورد نیاز مردم با قیمتی فراتر از حد معمول به مردم عرضه شود.

گراوند افزود: در این ارتباط دستگاه های نظارتی و مسئول نظارت جدی بر بازار داشته باشند.

وی با اشاره به کاهش ساعت فعالیت دستگاه های اجرایی و سازمان ها در استان بوشهر اظهارداشت: این کاهش تنها با هدف جلوگیری از اعمال خاموشی برق است و مدیران باید نهایت اهتمام برای کاهش مصرف برق داشته باشند.

گراوند اظهار داشت: مدیران اجرایی موظف به اعمال نظارت لازم برای کاهش مصرف برق در دستگاه اجرایی هستند و در صورت تحقق نشدن این مهم شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر موظف به قطع برق آنهاست.

وی افزود: بیش از 80 درصد مصرف آب استان بوشهر در حوزه کشاورزی است که در این راستا باید شرکت آب منطقه ای، جهاد کشاورزی و فرمانداران موضوع آب را بصورت جدی پیگیری کنند.

گراوند با اشاره به افزوده شدن 9 حلقه چاه به منبع تامین آب استان اظهارداشت: انتظار می رود با این ظرفیت ایجاد شده مشکل مردم در تامین آب شرب به حداقل برسد.

وی افزود: در این بین رعایت الگوی صحیح مصرف آب نیز باید بطور جد مورد توجه واقع شود تا از مشکلات کم آبی تابستان عبور کنیم.

استاندار بوشهر اظهارداشت: در ارتباط با روستاهای فراتر از 20 خانوار مقرر شد در صورت احداث زیرساخت های جاده ای قیر رایگان برای آسفالت تامین شود که در این ارتباط نیز دستگاه های ذیربط باید از ظرفیت ایجاد شده استفاده کنند.

وی افزود: در ارتباط با برخی از پروژه های عمرانی که برای هفته دولت و دهه فجر امسال بعنوان چهلمین سال عمر شکوهمند انقلاب اسلامی پیش بینی شده دستگاهها باید نهایت تلاش خود را برای اجرا و تخصیص مناسب اعتبارات داشته باشند.

استاندار بوشهر با تاکید برتوجه مدیران دستگاه‌های اجرایی نسبت به حل و پاسخگویی مشکلات مردم اظهارداشت: ریسک پذیری مدیران دستگاه‌های اجرایی در حل مشکلات مردم نباید به بهانه نهادهای نظارتی کاهش یابد.

وی گفت:باید انسجام در جامعه تقویت شود تا بتوان با اجرای برنامه‌های تدوین شده از گردنه مشکلات، گذر کنیم.

استاندار بوشهر اضافه کرد:نظام بانکی درحوزه اشتغال و طرح‌های تولیدی، صنعتی و اقتصادی باید تلاش خود را مضاعف و به موقع این برنامه‌ها اجرا و تکمیل کند.

وی ایجاد نشاط و امید در جامعه را یک رسالت همگانی دانست و گفت: صاحبان تریبون امید آفرین در جامعه باشند چرا که مردم در لحظات سخت انقلاب پای نظام ایستاده اند و ما نیز باید آستین همت برای خدمت به آنان را بالا بزنیم.

 

انتهای پیام /