به گزارش پارس نیوز، 

غلامرضا نجاری عصر امروز در همایش کشوری بازار متریال با اشاره به تغییرات  و تحولات در دنیا  اظهار داشت: دنیا با سرعت زیادی در حال تغییر و تحول است که جامعه و اجزای آن هم به همین ترتیب دچار تغییر شده و این دستگاه‌های خدماتی هستند که باید بر اساس نیازهای مردم جامعه خدمات خود را توسعه داده و به نیازهای جامعه پاسخ دهند.

وی افزود: با وجود تغییرات ابزارها و تجهیزات زندگی نیازهای مردم هم به آن تمایل یافته و فاصله و عقب‌ماندگی از ابزار و وسایل با تکنولوژی روز بعید به نظر می‌رسد.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست کشور تصریح کرد: بنابراین در راستای ارتقای تکنولوژی دولت‌ها هم با نیاز روز همراه شده و تلاش دارند که خدمات خود را بر اساس نیاز و تغییرات ایجاد شده هماهنگ کنند.

نجاری بیان کرد: ورود ابزار و وسایل با جدیدترین تکنولوژی روز نیازمند ایجاد کسب‌و کار در راستای خدمات ابزار جدید است و به همین ترتیب با توجه به وجود اینترنت کسب و کار الکترونیک هم با سرعت بیشتری گسترش و رونق می‌یابد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر سرعت قابل قبولی در راستای تجارت و خدمات الکترونیک را داشته‌ایم ولی هنوز فاصله زیادی با معیارهای جهانی حوزه کسب‌وکار و تجارت جهانی داریم.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست کشور خاطرنشان کرد: شرکت ملی پست هم در امتداد تغییرات ایجاد شده حرکت کرده و زیرساخت‌های لازم  برای ارائه خدمات تولیدکنندگان را فراهم می‌سازد.

نجاری ادامه داد : در کشور بالغ بر یک میلیون متر مربع فضای ساختمانی داریم و به عبارتی شرکت پست جز معدود دستگاه‌هایی است که این حجم از فضای ساختمانی را در اختیار دارد.

وی افزود: شبکه حمل و نقلی شرکت پست با وجود خودروهای سنگین و متعدد برای ارائه خدمات به تمان نقاط کشور و روستاهای دورافتاده در نوع خود بی‌نظیر است.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست کشور بیان کرد: در حال حاضر10 هزار دفتر خدماتی روستایی با حضور کارگزاران آموزش دیده، 7 هزار دفتر پستی و دفاتر پیشخوان در شهرهای کشور مشغول خدمات‌رسانی هستند که همواره در تلاش هستیم این رقم را به 20 هزار دفاتر خدماتی افزایش دهیم.

نجاری عنوان کرد: شرکت ملی پست با وجود دفاتر متعدد، انبارهای استاندارد و خطوط حمل و نقل مطمئن بهترین امکانات را برای تولیدکنندگان کشور فراهم کرده و توانایی اتصال مصرف‌کننده به تولیدکننده را دارد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته 500 میلیون مرسوله پستی از طریق شرکت ملی پست ایران ارسال شده و همچنین در حوزه تجارت الکترونیک با رقم 8 میلیون مرسوله خدمات ارائه کرده‌ایم که تلاش داریم در راستای خدمات الکترونیک فعالیت خود را افزایش داده و رقم 8 میلیون را به 15 میلیون ارتقا دهیم.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست کشور خاطرنشان کرد: در راستای خدمات و افزایش خرید اینترنی، شرکت ملی پست استان مرکزی برای نخستین بار اقدام به راه‌اندازی پروژه اینترنتی بازار متریال کرده است.

نجاری افزود: در صورت موفقیت این طرح در استان مرکزی تا یک ماه آینده 15 استان دیگر هم به اجرای طرح پیوسته و در سراسر کشور اجرایی می‌شود.

به گزارش تسنیم از اراک، در این همایش علاوه بر مسئولان استانی مدیران شرکت پست  از دیگر استان‌ها هم حضور داشته و همچنین مرتضی ایمانی‌راد کارشناس اقتصاد، برای مدعوین و مسئولان در زمینه اقتصاد سال 97 و بایدها و نبایدهای سرمایه‌گذاری سخنرانی کرد.

 سخنرانی ایمانی راد بر روی تجارت الکترونیک متمرکز بود و شرایط مطلوبی را برای سرمایه‌گذاری در زمان بحران اقتصادی با محوریت موقعیت‌سنجی وهوش اقتصادی پیش‌بینی کرد.

انتهای پیام/