به گزارش پارس نیوز، 
شرکت Dorian LPG آمریکا پیشنهاد شرکت BW LPG سنگاپور را برای ادغام دو شرکت و ایجاد بزرگترین مالک کشتی‎های غول‎پیکر حمل گاز (VLGC) رد کرد.
 
به گزارش گروه بین الملل مارین تایمز، جان حاجیپاتراس، مدیر اجرایی شرکت Dorian LPG در نامه‎ای به آندریاس سومن پائو، رئیس هئیت مدیره شرکت BW چهار دلیل را که از سوی هئیت مدیره دوریان برای رد این پیشنهاد "ناخواسته و مشروط" عنوان شده را بیان کرده است.
 
در این نامه که روز جمعه (25 خرداد 1397) به BW ارسال شده است آمده: "پس از بررسی کامل که به وسیله مشاوران حقوقی و مالی شرکت به انجام رسید، هیئت مدیره شرکت نتیجه گرفت که این پیشنهاد به نفع شرکت دوریان و سهامداران آن نیست."
 
با وجود این، وی در این نامه عنوان کرده است که هئیت مدیره دوریان آماده مذاکره برای خرید یا ادغام تعدادی یا تمامی 17 فروند کشتی ECO شرکت BW است.
 
حاجیپاتراس عنوان کرد: "ما معتقدیم که چنین پیشنهادی امکان بررسی شفاف‎تری را ایجاد می‎کند و می تواند نسبتا سریع به نتیجه برسد."
 
شرکت BW در واکنش به این خبر اعلام کرد که پیشنهادش "بازخورد مثبتی" از سوی دوریان و سهامداران BW گرفته است.
 
شرکت سنگاپوری عنوان کرده است: "در دو هفته و نیمی که از انتشار پیشنهاد ما می گذرد، هنوز منتظریم که شرکت دوریان با این پیشنهاد متقاعد کننده ارتباط برقرار کند. از دوریان می خواهیم که به سهامداران خود گوش فرا دهد و با ما برای رسیدن به توافق که به سود هر دو طرف باشد ارتباط برقرار کند، اتفاقی که می تواند ارزش های ما را به حداکثر برساند."
 
شرکت BW در حدود دو هفته پیش پیشنهاد خرید شرکت دوریان با قیمت 1.1 میلیارد دلار را مطرح کرده بود.
 
حاجیپاتراس دلیل نخست رد پیشنهاد BW را این موضوع اعلام کرده است که "ناوگان دوریان جوان‎تر، بهینه تر در مصرف سوخت، و آماده‎تر برای تطابق با قوانین جدید زیست محیطی" است.
 
وی گفته است که 19 فروند از مجموع 22 فروند کشتی دوریان ECO هستند که برابر با 86 درصد ناوگانش است. این در حالی است که تنها 40 درصد از ناوگان 55 فروندی BW را کشتی‎های ECO تشکیل می‎دهد. ضمن آنکه ناوگان BW پیرتر از ناوگان دوریان است.
 
حاجیپاتراس دلیل دوم رد پیشنهاد را برتری ناوگان دوریان در عملکرد عنوان کرد و گفت: "قدرت درآمدزایی ناوگان دوریان بالاتر است و BW می‎خواهد بدون پرداخت تفاوت ارزشی دو ناوگان، آن را در اختیار بگیرد."
 
در نامه دوریان به BW آمده است: "طی چهار فصل گذشته دوریان به طور ممتد در شاخص های کلیدی مانند EBITDA برای هر کشتی و TCE روزانه از BW بهتر عمل کرده است."
 
سومین دلیل دوریان این بوده است که عملکرد مالی دوریان بهتر از BW بوده است و با چنین پیشنهادی این تنها شرکت BW است که سود خواهد بود و عملکردش تقویت می شود.
 
آخرین دلیل دوریان نیز این است که عرضه در دو بازار سهام نیویورک و اسلو به طور همزمان به نفع سهامداران شرکت دوریان نیست.