به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، رضا حسینی عصر یکشنبه در جریان بازدید از واحد نمونه تولید گلخانه هیدروپونیک توت فرنگی در ارومیه با تاکید بر حمایت و توسعه کشت های متراکم گلخانه ای در استان افزود: از سرمایه گذاران در این زمینه در جهت کاهش مصرف اب در بخش کشاورزی و افزایش راندمان تولید محصولات کشاورزی حمایت می کنیم.

وی افزود: با توجه به بحران دریاچه ارومیه و جهت کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی و بالابردن راندمان تولید کشت های متراکم و گلخانه ای مورد تاکید دولت بوده و در این راستا با ایجاد زیرساخت های لازم در شهرک های کشاورزی و گلخانه ای از متقاضیان این امر حمایت می شود.

حسینی با بیان اینکه تولید برای صادرات به بازارهای خارجی از مهمترین اهداف تولیدات گلخانه ای در استان است افزود: معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری با مشارکت سایر بخش های مرتبط  بازار رسانی و صادرات محصولات گلخانه ای استان را در دستور کار قرار دارد.

این گلخانه با مساحتی درحدود پنج هزارمتر مربع با۲۰ میلیارد ریال اعتبار احداث شده است.

گلخانه مذکور ظرفیت تولید ۱۰۰تن محصول توت فرنگی رادر دوره ی تولید دارد و ارقام کشت شده دراین گلخانه از نوع گونه کارموسا و سابرینا بوده و دارای سیستم مجهز به اتوماسیون طبقاتی و نوع آبیاری آن به شکل آبیاری قطره ای است.