به گزارش پارس نیوز، 

شهرستان بافق به دلیل قرار گرفتن در شاهراه خطوط ریلی کشور از ظرفیت بالایی برخوردار است و توسعه صنعت ریلی در این شهرستان امری ضروری محسوب می شود.

نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور در حاشیه این نشست به برخی اهداف برگزاری این مجمع اشاره کرد و گفت:استفاده از ظرفیت های موجود شهرستان،ایجاد مرکز تحقیقاتی،کارخانه ساخت واگن،اجرایی کردن صورت جلسات هیت دولت و ساخت و ایجاد تولید اساس در این شهرستان برخی از پیشنهادات مطرح شده در این نشست بود.

محمد رضا صباغیان افزود:در این نشست مصوب شد که مسوولان شهرستان گزارش یکماه ای از روند کار خود آماده کنند‌.

وی با بیان اینکه موضوعات کلان است و مسوولان باید باهم به نتیجه برسند تصریح کرد:با این اقدام بستر و مقدمه ای برای اجرایی شدن پیشنهادات فراهم می شود.

معاون ناوگان راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در این نشست گفت:پیشنهادات مطرح شده بررسی می شود.

مجتبی تفقدی از رشد ۴درصدی حمل بار در استان یزد خبر داد و افزود:طی دو سال گذشته این استان با رشد ۲۴و ۱۵درصدی حمل بار،رتبه نخست در کشور را به خود اختصاص داده و در این زمینه جای کار بسیار است.

وی بیان کرد:به دلیل مزایای صنعت ریلی در رابطه با توسعه کشور،ایجاد اشتغال و مزایای بهره وری در کشور ۳۰درصد بار کل کشور باید روی جاده صورت بگیرد.

معاون ناوگان راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران افزود:کارخانجات تعمیرات لکوموتیو بافق که با سرمایه گذاری بخش خصوصی و دولتی احداث شده اقدام خوبی در این شهرستان است.