به گزارش پارس نیوز، 

ایمان لیاقتی در گفت‌وگو با بیان این‌که برای صرفه‌جویی آب باید به چند مساله مهم توجه شود، تاکید کرد: مساله قیمت آب موضوعی است که متاسفانه در سال‌های اخیر توجهی به آن نشده و این در شرایطی است که براساس علم اقتصاد قیمت شی موجب هدایت بهینه منابع می‌شود.

وی واقعی‌شدن قیمت آب را یک موضوع مهم و اصلی در صرفه‌جویی آب دانست و افزود: موضوع دیگری که باید در امر صرفه‌جویی به آن توجه شود موضوع فرهنگ‌سازی است که ایران در این حوزه نیز نتوانسته جایگاه واقعی خود را به دست آورد.

به گفته رییس پردیس فنی و مهندسی دانشگاه شهید عباسپور، مصرف بهینه آب موضوعی است که باید در تمام بخش‌های شرب، کشاورزی و صنعت مورد توجه قرار گیرد و قطعا با انجام کارهای فرهنگ‌ساز می‌توان از مصرف بی‌رویه آب جلوگیری کرد.

لیاقتی یکی ‌دیگر از مهم‌ترین پارامترهای صرفه‌جویی آب را آمایش سرزمین دانست و اظهار کرد: باید سیاست‌هایی به کار گرفته شود تا هرچیزی در جایگاه خود قرار گیرد. به عبارت دیگر در شرایط کنونی باید به کاشت محصولات کشاورزی در جایگاه‌های مختلف و همچنین استقرار صنایع توجه شود.

وی ادامه داد: در آمایش سرزمینی به منابع آب توجه نشده به گونه‌ای که اگر صنایع آب در جایگاهی که باید حضور می‌یافتند وضعیت منابع آب بهتر از شرایط کنونی بود.

این کارشناس حوزه آب با بیان این‌که در حال حاضر دانش بومی قوی در کشور حکمفرمایی می‌کند که باید به آن توجه جدی شود، گفت: برای اجرای سیاست صرفه‌جویی آب باید به پارامتر اقتصاد، تکنولوژی و آمایش سرزمینی توجه شود.


انتهای پیام/