به گزارش پارس نیوز، 

کریستین لاگارد، رئیس صندوق بین المللی پول گفت: «بگذارید تاثیرات کلان اقتصادی (این اقدامات) را دست کم نگیریم.» وی افزود، اگر این تعرفه ها موجب اقدامات تلافی جویانه دیگر شرکای تجاری نظیر کانادا و آلمان شود، تبعات اقتصادی بزرگتری به دنبال خواهد داشت.

صندوق بین المللی پول همچنین ضمن بررسی سیاست اقتصادی دولت آمریکا، نگاه کمتر خوشبینانه ای نسبت به برآورد دولت ترامپ از پتانسیل رشد اقتصاد این کشور ارائه داده است.

به گفته صندوق بین المللی پول، هرچند انتظار می رود رشد اقتصادی آمریکا امسال و سال آینده قوی باشد، اما اقدامات مالیاتی و هزینه ای اخیر دولت آمریکا می تواند از سال 2020 به بعد اقتصاد آمریکا را با ریسک های بزرگتری مواجه سازد.

ترامپ با اتخاذ سیاست های تجاری حمایت گرایانه، از جمله وضع تعرفه بر واردات فولاد و آلومینیوم به این کشور از اتحادیه اروپا، کانادا و مکزیک، خشم متحدان کلیدی خود را برانگیخته است.

صندوق بین المللی پول همچنین در گزارش خود آورده است: «این اقدامات... احتمالا جهان را بیش از پیش از یک سیستم تجارتی آزاد، منصفانه و قاعده مند دور خواهد ساخت و تاثیرات منفی ای هم برای اقتصاد آمریکا و هم شرکای تجاری این کشور به دنبال خواهد داشت.»

به گفته صندوق بین المللی پول، چرخه اقدامات تلافی جویانه احتمالا سرمایه گذاری های ملی و بین المللی را تضعیف خواهد کرد، زنجیره های عرضه جهانی و منطقه ای را مختل و سیستمی که موجب حمایت از رشد اقتصادی و اشتغال زایی در آمریکا می شد را تضعیف خواهد نمود.