به گزارش پارس نیوز، 

علی اصغر رفیعی نژاد در جلسه کمیته برنامه ریزی این شهرستان، اظهار کرد: امسال اعتبارات دستگاه‌های اجرایی شهرستان کاسته شده، این در حالی است که در سال‌های گذشته اختلاف زیادی بین بودجه تخصیص با مبالغ واریزی به حساب ادارات وجود داشت، اما در سال ۹۷ در صورت ثبات همه شرایط موجود بودجه کاملا محقق می‌شود.

وی تصریح کرد: کاهش اعتبارات می‌تواند فرصتی برای ادارات دولتی باشد تا از ظرفیت بخش خصوصی استفاده و مانع بزرگتر شدن دولت شوند.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه کاهش اعتبارات در واقع ادامه روند منطقی شدن بودجه است، ادامه داد: اقدامات دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید باهدف تحقق اقتصاد مقاومتی و مقاوم سازی اقتصاد برنامه ریزی شود.

رفیعی نژاد تأکید کرد: توسعه بیشتر مشارکت بخش خصوصی باید از طریق کاستن از موانع سرمایه گذاری، استفاده از ظرفیت‌های قانونی اصل ۴۴ قانون اساسی و حمایت از تولید و کالای ایرانی باشد.

وی تصریح کرد: با افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های عمومی، می‌تواند خدمات مورد نیاز جامعه را ارایه و زمینه حضور بیشتر سرمایه‌گذاران و کارآفرینان را فراهم کرد.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه فعالیت‌های دولت باید از تولید خدمات به سوی خرید خدمات باشد، اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی باید وظایف تصدی‌گری را کاسته و با استفاده از فن‌آوری‌های روزآمد، کیفیت خدمات را ارتقاء دهند.

رفیعی نژاد اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی می‌توانند طرح‌هایی که بیش از ۵۰ درصد عملیات اجرایی آن‌ها انجام شده و دارای توجیه اقتصادی مناسب هستند را به بخش خصوصی واگذار کنند.

وی تصریح کرد: هنر مدیران توانمند در شرایط انقباض مالی نمایان می‌شود، بنابراین باید هر دستگاه اجرایی برنامه جامعی برای استفاده از امکانات دولتی و ظرفیت‌های بخش خصوصی تدوین کند.

فرماندار شهرضا گفت: امسال مجموع اعتبارات این شهرستان ۱۳۷ میلیارد و ۳۹۵ میلیون تومان است، این در حالی است که ۴۱ میلیارد و ۱۷۴ میلیون تومان نیز از محل اعتبارت استانی به این شهرستان تخصیص پیدا کرده است.

رفیعی نژاد تصریح کرد: از مجموع اعتبارت شهرستان، ۳۰ میلیارد و ۸۷۴ میلیون ریال جزو ردیف‌های الزامی بودجه است.

وی اظهار کرد: در بودجه امسال ۱۸۰۰ میلیون ریال به اداره راه و شهرسازی، ۲۰۰ میلیون ریال به داره تعاون کار و رفاه اجتماعی، ۸۰۰ میلیون ریال به اداره ورزش و جوانان و ۳۰۰ میلیون ریال به آموزش و پرورش اختصاص یافته است.

فرماندار شهرضا از اختصاص ۳۰۰ میلیون ریال به داره بنیاد شهید و مور ایثارگران این شهرستان خبر داد و افزود: ۲۳۵۰ میلیون ریال به اداره آب و فاضلاب شهری، ۴۰۰ میلیون ریال به اوقاف و امور خیریه و ۴۸۸۷ میلیون ریال به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اختصاص داده شد.


انتهای پیام/