به گزارش پارس نیوز، 

روز پنج‌شنبه، پس از این که فدرال‌رزرو نرخ بهره خود را افزایش داد و اشاره داشت روند افزایش نرخ بهره در آینده، سرعت می‌گیرد، در شرایطی که نگرانی‌ها در مورد مناقشات تجاری آمریکا و چین سرمایه‌گذاران را روی لبه نگاه داشته است، سهام آسیایی افت کرد.

داده‌های فروش خرده‌فروشی چین و سرمایه‌گذاری شهری در این کشور، به طرز غافل‌گیرکنده‌ای ضعیف بود و آب سردی بر ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران ریخت. پس از این که بانک مرکزی چین به شکل غیرمنتظره‌ای نرخ بهره خود را دست نخورده گذاشت، این داده‌ها به فضای مبهم به وجود آمده در پیرامون دومین اقتصاد بزرگ جهان، افزود.

بانک مرکزی آمریکا، فدرال‌رزرو، همان‌گونه که انتظار می‌رفت، با پشتوانه اقتصادی قدرتمند، نرخ بهره خود را یک چهارم درصد افزایش داد و آن را به محدوده ۱.۷۵ تا 2 درصد رساند.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی بدون سهام ژاپن، ۰.۵ درصد از ارزش خود را از دست داد.

کوسپی کره‌جنوبی ۱.۲ درصد سقوط کرد، درحالی‌که در هنگ‌کنگ، هانگ‌سنگ ۰.۲ درصد افت کرد و نیکی ژاپن هم ۰.۴ درصد پایین‌تر بسته شد.

اظهارات روسای فدرال‌رزرو باعث شد تا پیش‌بینی‌ها برای 2 بارِ دیگر افزایش نرخ بهره در سال کنونی، قوت بگیرد، درحالی‌که قبلا پیش‌بینی می‌شد تنها یک بار دیگر تا پایان سال افزایش بهره داشته باشیم.

چشم‌انداز نرخ‌های بهره بالاتر، به بازار سهام آسیب زد، درحالی‌که سود اوراق خزانه‌داری و دلار را تقویت کرد. هرچند که واکنش کلی بازارها به این اخبار، زودگذر بود.

نرخ سود اوراق 10 ساله خزانه‌داری آمریکا پس از بیانیه فدرال‌رزرو به بالاترین میزان 3 هفته‌ای ۳.۰۱ درصد رسید ولی به سرعت به ۲.۹۵۳ درصد بازگشت.

در بازار ارز هم دلار به نرخ ۱۱۰.۸۵ ین رسید که بالاترین نرخ 3 هفته‌ای آن بود، اما انرژی خود را از دست داد و در نرخ ۱۱۰.۱۹ ین تثبیت شد.

شاخص دلار هم تمام سود به دست آمده خود در این هفته را از دست داد و در ۹۳.۵۰۱ واحد تثبیت شد. حالا تمرکز بازار به جلسه بانک مرکزی اروپا معطوف شده است.