به گزارش پارس نیوز، 

مرادعلی تاتار با بیان اینکه با توجه به رسمی بودن مرزهای خسروی و پرویزخان، فعالیت و روند صادرات کالا از این مرزها از سوی جمهوری اسلامی ایران در ایام تعطیل نیز ادامه دارد، افزود: با توجه به تعطیلی چند روزه کشور عراق به مناسبت عید سعید فطر و پای کار نیامدن تاجران عراقی ، صادرات کالا در روزهای شنبه و یکشنبه از مرزهای این شهرستان انجام نمی شود.
وی بیان کرد: تاجران ایرانی فعال در ایام تعطیلات عید فطر نیز می توانند در صورت پای کار آمدن طرف عراقی همانند گذشته به فعالیت های خود ادامه دهند.
سرپرست فرمانداری قصرشیرین اظهار داشت: تردد مسافر نیز از مرزهای پرویزخان و خسروی در ایام تعطیلات عید سعید فطر همانند روال روزهای گذشته بدون وقفه انجام می شود و در این ایام دستگاه های اداری مستقر در مرز فعالند.
تاتار اضافه کرد که روند ترانزیت سوخت عراق به کشورمان از مرز پرویزخان در ایام تعطیلات عید سعید فطر نیز همانند روزهای گذشته انجام می شود.
روزانه بیش از یک هزار دستگاه کامیون از مرز بین المللی پرویزخان و 500 دستگاه کامیون نیز از مرز خسروی ، کالاهای صادراتی به عراق را حمل و جا به جا می کنند.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با 27 هزار تن جمعیت، بیش از 186 کیلومتر مرز با عراق دارد و 2 مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان در امتداد این مرز طولانی برای مراودات تجاری و اقتصادی میان 2 کشور ایجاد شده است.
54 درصد صادرات غیرنفتی کشورمان به عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان انجام می شود.
سال گذشته بیش از 2 میلیارد دلار کالا از استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد.
7079/3012/8066