به گزارش پارس نیوز، 

 عبدالکریم حسین زاده با انتقاد از نابه سامانی بازار فروش بلیت در ایام تعطیلات پیش رو، گفت: متاسفانه عدم برنامه ریزی برای مناسبت های خاص از سوی دستگاه های مسئول به ایجاد بازار سیاه فروش بلیت دامن زده است.

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برخی از مسیرها در کشور ما همواره پرتقاضا هستند، افزود: برنامه ریزی برای زمان پیک سفرها در ایام تعطیل سال باید از قبل صورت بگیرد تا ضمن جلوگیری از سواستفاده از این موضوع قیمت ها نیز نوسانات بی سابقه را تجربه نکنند.

ضرورت نظارت بیشتر بر کنترل نرخ بلیت ها درمسیرهای پرتقاضا برای سفر

وی با تاکید بر اینکه بر اساس سنوات گذشته علم به پر تقاضا بودن در مسیرهای مختلف سفر پیدا شده است، تصریح کرد: دولت به ویژه مسئولان وزارت راه و شهرسازی باید با الگو گیری از سنوات گذشته ساماندهی بازار فروش بلیت هواپیما و قطار را در دستور کار خود قرار دهند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه پیش بینی تعداد سفرها در تعطیلات سال می تواند روند ساماندهی بازار فروش بلیت را تسریع کند، گفت: بیشترین عامل تاثیر گذار در کمیاب شدن بلیت هواپیما و قطار و همچنین اعمال نرخ های غیر منطقی بر آن ها ضعف پیش بینی ها در خصوص ترددهای احتمالی و عدم رجوع به سنوات گذشته است.

بعد از گران شدن عوارض خروج از کشور تمایل مردم به ایران گردی بیشتر شد

حسین زاده با تاکید بر اینکه بعد از گران شدن عوارض خروج از کشور تمایل مردم به ایران گردی بیشتر شده است، افزود: افزایش تمایل برای انجام سفرهای داخلی خود عاملی برای نجومی شدن برخی نرخ ها در حوزه بلیت شده است.

وی با بیان اینکه افزایش حجم ترددهای درون سرزمینی فرصت اساسی برای درآمدزایی است، تصریح کرد: اعمال کنترل های دقیق و نظارت های منسجم از کارهای است که ما را از عواید ناشی از افزایش حجم سفرها دور نمی کند.

 

این عضو کمیسیون عمران مجلس دهم، با انتقاد از رقابت ناسالمی که میان برخی شرکت های هواپیمایی در زمینه رشد نرخ بلیت ها در ایام خاص سال شکل گرفته، گفت: شناور بودن نرخ بلیت ها توجیه خوبی بر ادامه نابه سامانی در ارایه خدمات به مردم نیست از این رو دستگاه های نظارتی از جمله سازمان بازرسی باید با ورود به موقع از تضییع حقوق مردم جلوگیری کنند.

 

حسین زاده با بیان اینکه شورای مصوب افزایش نرخ ها در همه شقوق حمل و نقل باید پاسخگوی چرایی رشد بی ضابطه قیمت ها باشند، ادامه داد: افزایش مقطعی نرخ بلیت حمل و نقل عمومی نشان مبرهنی از ضعف عملکرد دستگاه های مسئول است.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مجلس نیز نسبت به گرانی نرخ بلیت شقوق مختلف حمل و نقل و همچنین کمیاب شدن آن در برخی فصول سال حساس بوده و با پیگیری های منسجم از ادامه روند فعلی جلوگیری خواهد کرد زیرا بی توجهی به این موضوع کاهش چشمگیر سفرها را منجر خواهد شد.


انتهای پیام/