به گزارش پارس نیوز، 

رضا حسینی در جلسه شورای اشتغال آذربایجان غربی افزود: بانک کشاورزی عملکرد بسیار خوبی در خصوص اعطای تسهیلات بانکی به متقاضیان طرح های اشتغال پایدار روستایی داشته و همین امر، عملکرد استان را در کشور بالا برده است.

وی اضافه کرد: هنوز در سه بانک توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید مشکلاتی برای اعطای تسهیلات به طرح های مصوب وجود دارد که باید در یک کارگروه ویژه مورد بررسی قرار گیرد.

وی بیان کرد: طی یک هفته آینده کارگروه ویژه فنی باید با حضور در این موسسات، اشکالات موجود را بررسی کرده و در صورت امکان حل آنها، زمینه تسریع در اعطای تسهیلات به متقاضیان اشتغال روستایی فراهم شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی پایان تیرماه امسال را آخرین مهلت برای پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی اعلام کرد و ادامه داد: در 40 روز آینده باید سرعت بررسی طرح ها، تصویب آنها، انعقاد قرارداد در بانک های عامل و پرداخت تسهیلات به صورت جهشی افزایش یابد تا زمینه توفیق بیشتر در این طرح فراهم شود.

حسینی از پرداخت حدود 400 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی از ابتدای اجرای این طرح در آذربایجان غربی خبر داد و گفت: این میزان تسهیلات در اختیار صاحبان 157 طرح جدید قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه اشتغال پیش بینی شده برای این طرح ها 629 نفر بوده است، افزود: امیدواریم این تعداد روز به روز افزایش یافته و زمینه اشتغال صدها نفر دیگر در روستاها فراهم شود که در آن صورت، یکی از مهمترین اهداف اجرایی طرح که جلوگیری از مهاجرت روستاییان است، می تواند تحقق یابد.

طرح اشتغال پایدار روستایی از جمله طرح های اقتصادی دولت تدبیر و امید در راستای ارتقای شاخصه های اشتغال است که از اواخر سال گذشته کلید خورد و بیش از 6 ماه از اجرای آن می گذرد.

 

 

انتهای پیام /