به گزارش پارس نیوز، 

ششمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی،صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته از ۲۹ خرداد به مدت ۴ روز توسط راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

مهندس حسین عاشوری قائم مقام راه آهن جمهوری اسلامی ایران دیروز با اشاره به این مطلب به خبرنگاران گفت: امسال ۲۰۰ شرکت صنعتی و خدماتی از ایران به همراه ۹۰ شرکت تخصصی از کشورهای آلمان، اسپانیا، ایتالیا، چین، ترکیه، لتونی و روسیه در نمایشگاه مذکور حضور دارند.

به گفته وی، برای نخستین بار تمامی نمایشگاه های صنعت ریلی بصورت یکپارچه و جامع در این دوره زمانی برپا خواهند شد که امکان بهره وری بیشتر را برای مخاطبان این حوزه فراهم می کند.

قائم مقام راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: بازگشت تحریم ها شاید برای صنعت ریلی آزار دهنده باشد اما با اتکا به تجربه سال های گذشته خیلی تحت تاثیر قرار نمی گیریم و قادریم مشکلات حوزه را مرتفع کنیم. هم اینک ۸۰ درصد قطعات واگن های باری، ۵۰ تا ۶۰ درصد قطعات واگن های مسافری و ۴۰ درصد از لوکوموتیوهای موجود در شبکه ریلی توسط صنایع داخلی تأمین می شود. به گفته وی، با این وجود مهمترین مشکل صنایع داخلی برای تأمین نیازناوگان ریلی، کمبود منابع مالی است.

نامبرده با اشاره به قرارداد تولید مشترک ۶ هزار واگن باری بین ایران و روسیه که سال گذشته امضا شده است، افزود: برای اجرای بخش اعظم این قرارداد فقط تا پایان امسال فرصت داریم.

وی در خصوص نوسازی واگن های فرسوده اظهار داشت: با از رده خارج شده واگن های با عمر بیش از ۵۰ و ۴۰ سال در یکی دو سال اخیر، امسال نوبت به واگن های با عمر بیش از ۳۰ سال رسید اما بخش خصوصی بدلیل مشکلات تامین واگن درخواست مهلت داشته که در حال بررسی است.

عاشوری با اشاره به ورود ۱۳۰ واگن مسافری به ناوگان ادامه داد: علاوه بر فعال شدن ۲ رام ریل باس برای سفرهای حومه ای، ۳ رام ریل باس دیگر هم مراحل نهایی خود را طی می کند.

وی همچنین از راه اندازی قطار تبریز به مقصد وان ترکیه از اواخر این ماه خبر داد و گفت: این مسیر بعد از رفع مشکلات در تامین امنیت کشور مقصد از سرگرفته خواهد شد و در ادامه با نوسازی ناوگان ریلی ترکیه، مسیر تهران _ آنکارا هم فعال می شود.

قائم مقام راه آهن جمهوری اسلامی ایران هزینه بلیت مسیر تهران _ وان را حدود ۱۱ یورو و زمان سفر را ۷ ساعت اعلام کرد و افزود: در دو سال گذشته ۱۳۰ دستگاه واگن مسافری و رام ریل باس وارد ناوگان شد، ۳ رام ریل باس هم در مراحل نهایی است و تا چند ماه آینده توسط ایریکو تحویل می‌شود.


انتهای پیام/