به گزارش پارس نیوز، 

«تقی اکبرنژاد» افزود: مرحله جدید اردوی تیم کشتی آزاد جوانان از 23 تا 27 خرداد آغاز می شود و پس از آن تیم جوانان به اردوی تیم کشتی آزاد بزرگسالان ملحق خواهند شد که تا پنجم تیر ادامه خواهد داشت.
وی اظهار داشت: پس از پشت سرگذاشتن اردوهای آمادگی تیم عازم دهلی نو محل برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا خواهد شد و بعد از این مسابقات و با توجه به عملکرد ملی پوشان، نفرات اعزامی به رقابت های جهانی مشخص خواهند شد که برای آمادگی در این مسابقات نیز سه مرحله اردو پیش بینی شده و برنامه ای برای حضور در رقابت های بین المللی نیز نخواهیم داشت.
اکبرنژاد در خصوص رقابت های بین المللی رومانی نیز گفت: این مسابقات روزهای 12 و 13 خرداد در شهر بخارست رومانی با حضور 20 کشور دنیا برگزار شد؛ به طوری که روس ها با 14، قزاق ها با 30 و سایر تیم ها نیز با نفرات منتخب حضور داشتند که سطح کمی و کیفی مسابقات را در حد زیادی افزایش داده بود.
وی ادامه داد: در این پیکارها نمایندگان کشورمان هر چند در بیشتر مصاف های رودرو با نمایندگان روس، بازنده بودند، اما این شکست ها بسیار نزدیک بود و در فرصت باقیمانده باید ایرادات ملی پوشان را برطرف کنیم تا در آینده بتوانیم به کسب نتایج درخشان امیدوار باشیم.
سرمربی تیم کشتی آزاد جوانان ایران با اشاره به انتظارات بالای مردم و مسوولان از کشتی خاطر نشان کرد: تیم کشتی آزاد جوانان ایران سال گذشته قهرمان آسیا و سوم جهان شد و این در حالی است که در سال 2016 در رده چهارم جهان قرار داشت و البته سعی داریم نسبت به گذشته نتایج بهتری کسب کنیم.
وی در پاسخ به این سووال که آیا جوانان حاضر در اردوی تیم ملی می توانند پشتوانه های خوبی برای تیم بزرگسالان در آینده باشند، تصریح کرد: آنچه که مدنظر کادر فنی است، ارائه آموزش های فنی خوب در فاصله بین جوانان و بزرگسالان است تا این مسیر را خیلی سریع و بدون اشتباه طی کنند و البته از بدن سازی نیز غافل نیستیم.
اکبرنژاد ادامه داد: کشتی گیران در رده های سنی پایه، نیازمند یادگیری به خصوص در مسائل فنی هستند تا بتوانند خلا کمبود اجرای فنون را پر کنند و حرکات بیشتری در کشتی داشته باشند.
وی ادامه داد: در تیم کشتی آزاد بزرگسالان نیز هم اکنون، نمایندگان خوبی همچون حسن یزدانی به عنوان یکی از نخبگان این رشته در جهان حضور دارند و با حمایت خوب و برنامه ریزی صحیح به خصوص در رده سنی جوانان، باید پشتوانه سازی قوی و مستحکمی برای رده بزرگسالان داشته باشیم.
اردوی تیم کشتی آزاد جوانان برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا در هند از 23 خرداد تا 5 تیرماه در محل خانه کشتی محمد بنا برگزار می شود.
رقابت های کشتی قهرمانی جوانان آسیا روزهای 26 تا 31 تیرماه در شهر دهلی نو و پیکارهای جهانی نیز 27 شهریور تا اول مهر در ترانوا اسلواکی برگزار خواهد شد.
اسامی نفرات دعوت شده به این اردو به شرح زیر است:
57 کیلوگرم: رضا علیجان زاده (مازندران)
61 کیلوگرم: مجید داستان (تهران) و مهدی عشقی (مازندران)
65 کیلوگرم: امیرحسین مقصودی (تهران)
70 کیلوگرم: امیرحسین کاووسی (مازندران)
74 کیلوگرم: علی سوادکوهی (مازندران)
79 کیلوگرم: سجاد غلامی (البرز) و مجتبی اصغری (گیلان)
86 کیلوگرم: سید سجاد سیدی (مازندران) و الیاس طریقی (تهران)
92 کیلوگرم عباس فروتن (مازندران)
97 کیلوگرم: سجاد عزیزی (تهران) و علیرضا رکابی (مازندران)
125 کیلوگرم: امیر یاری (البرز) نعیم حسن زاده (مازندران)
تقی اکبرنژاد (سرمربی)، حسن طهماسبی، امیر گنجی، رسول دهقان نژاد (مربیان) و اسماعیل پلویی (سرپرست).
رقابت های بین المللی کشتی آزاد جوانان روزهای 12 و 13 خردادماه در شهر بخارست رومانی برگزار شد که تیم منتخب ایران توسط رضا علیجان زاده، علی سوادکودهی و سجاد غلامی در وزن های 57، 74 و 79 کیلوگرم به مدال طلا دست یافت و مجید داستان، امیرحسین مقصودی و امیر یاری در وزن های 61، 65 و 125 کیلوگرم مدال نقره گرفتند و امیرحسین کاووسی، سید سجاد سیدی، عباس فروتن، سجاد عزیزی و نعیم حسن زاده در 70، 86، 92، 97 و 125 کیلوگرم صاحب مدال برنز شدند.
در رده بندی تیمی نیز ایران در جایگاه نخست ایستاد و تیم های روسیه و قزاقستان نیز به ترتیب دوم و سوم شدند.
ورزشی**1067**1584