به گزارش پارس نیوز، 

عرضه بنزین سوپر در سه هفته اخیر در جایگاه های سوخت کشور دچار اختلال شده بطوریکه توزیع آن در تعدادی از جایگاه های سوخت بویژه در کلانشهرها متوقف شده است.
مدیر روابط عمومی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه اصفهان روز دوشنبه در گفتگو با ایرنا با اشاره به اینکه این مشکل از اوایل خرداد امسال در استان پیش آمده است، افزود: توزیع این سوخت از اواخر هفته آینده در اصفهان به حالت عادی برمی گردد.
بهمن علیپور با بیان اینکه بنزین سوپر از طریق خط لوله به اصفهان می رسد، تصریح کرد: در چند هفته اخیر مشکلاتی در انتقال این سوخت بوجود آمده بود که این مسائل در زمان حاضر حل شده است اما تا رسیدن بنزین سوپر به اصفهان چند روز طول می کشد.
وی توضیح بیشتری در باره مشکل خط لوله انتقال بنزین سوپر ارائه نکرد.
علیپور درباره میزان مصرف بنزین سوپر در استان اصفهان گفت: مصرف این نوع سوخت در استان در مقایسه با بنزین معمولی و بنزین یورو 4 بسیار کم است.
وی اضافه کرد: بر اساس آخرین آمار، روزانه بطور متوسط حدود پنج میلیون و 650 هزار لیتر بنزین معمولی و یورو 4 در استان اصفهان توزیع می شود در حالیکه این رقم برای بنزین سوپر بین 200 تا 300 هزار لیتر است.
وی با اشاره به اینکه بنزین در استان اصفهان در 12 ناحیه توزیع می شود، توضیح داد: در سه ناحیه مرکزی ( شامل اصفهان و فلاورجان)، شاهین شهر و نجف آباد بنزین یورو 4 و در سایر نواحی استان، بنزین معمولی توزیع می شود.
علیپور، میزان بنزین یورو 4 توزیع شده روزانه در ناحیه مرکزی ( اصفهان و فلاورجان) را دو میلیون و 800 هزار لیتر، در شاهین شهر 500 هزار لیتر و در نجف آباد 350 هزار لیتر اعلام و اضافه کرد: روزانه نزدیک به دو میلیون لیتر بنزین معمولی نیز در سایر نواحی توزیع می شود.
حدود 250 جایگاه سوخت بنزین، نفت و گاز و 150 جایگاه سی ان جی در استان اصفهان فعال است.
ت/3011/ 6022