به گزارش پارس نیوز، 

رضا عسگری افزود: هر ساله نرخ کرایه ناوگان حمل ونقل عمومی درون شهری متناسب با افزایش نرخ کالاها و حقوق و دستمزد افزایش می یابد.

وی اظهار کرد: برای تعیین نرخ جدید ناوگان حمل و نقل عمومی به طور معمول سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری زنجان موضوع را بررسی و نرخی را به شهرداری پیشنهاد می کند.

عسگری خاطرنشان کرد: شهرداری هم موضوع را پس از بررسی در جلسه شورای شهر مطرح و در نهایت موضوع مصوب این شورا به فرمانداری ارسال می شود.

فرماندار شهرستان زنجان گفت: در تعیین نرخ حمل و نقل عمومی، شرایط اقتصادی راننده ها و جامعه لحاظ می شود و متناسب با آن نرخ ها و تعرفه ها افزایش می یابد.

وی اضافه کرد: برای تعیین نرخ مناسب حمل و نقل عمومی، باید تمام جوانب را در کنار هم لحاظ کرد و از سوی دیگر به خاطر داشت که برخی مسکوکات و اسکانس ها دیگر در جامعه رایج نیست.

عسگری ادامه داد: حمل و نقل عمومی یکی از ارکان احساس امنیت در جامعه است و هرچه بتوان شرایطی را مهیا کرد که این ناوگان خدمات بهتری ارائه کند، به حتم در میزان رضایتمندی شهروندان موثر خواهد بود.

فرماندار شهرستان زنجان گفت: برخی گلایه مندی هم از گرد نبودن نرخ کرایه حمل و نقل عمومی که منجر به ایجاد کدورت ها و اعتراضات می شد هم وجود داشت و باید در تعیین نرخ جدید مورد توجه قرار می گرفت، از همین رو، نرخ کرایه ها در برخی مسیرها 14 درصد و در برخی مسیرها تا 15 درصد افزایش یافته اند اما تا حد امکان این نرخ ها گرد شده اند تا مشکلی برای رانندگان و شهروندان ایجاد نشود.

46