به گزارش پارس نیوز، 

مجید خدابخش با اشاره به سهم ۸۷۳ میلیارد تومانی استان از اعتبارات اشتغال زایی، جذب کامل آن را در موعد مقرر خواستار شد.

عزم جزم در جذب اعتبارات اشتغال زاییاستاندار در شورای اشتغال آذربایجان شرقی با بیان این که حجم معرفی طرح‌ها به بانک‌های عامل استان، اندک و نامناسب است افزود: تاکنون از ۱۰۱ طرح معرفی شده به بانک ها، تنها ۳۵ طرح با ۱۴۸ میلیارد تومان اعتبار به قرارداد نهایی منجر شده است از این رو فعال شدن دبیرخانه شورای اشتغال، بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان ضروری است.

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی هم با انتقاد از عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات انتقاد کرد وگفت: در نشست‌های متعدد با بانک‌ها، مقرر شده بود برای شتاب گیری روند بررسی طرح‌ها و پرونده‌ها برای عقد قرارداد، نوبت کاری مربوط به این حوزه افزایش یابد، در حالی که این مهم تاکنون رضایت بخش نبوده است، با این حال برخی بانک ها، به تازگی روند خوبی را در پیش گرفته اند تا در فرصت باقیمانده از تسهیلات اشتغال زایی موجود استفاده شود.

عزم جزم در جذب اعتبارات اشتغال زاییعلی جهانگیری از ادارات مختلف از جمله امور مالیاتی و دفترخانه‌ها خواست در پاسخگویی به استعلام‌ها سرعت عمل بیشتری داشته باشند.

عزم جزم در جذب اعتبارات اشتغال زاییمیر احد حسینی، مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی هم با ارائه گزارشی از فرایند تصویب و پرداخت تسهیلات به متقاضیان رونق تولید گفت: بسیاری از بانک‌های استان عملکرد بسیار ضعیفی دارند و در واقع میزان تصویب، عقد قرارداد و پرداخت تسهیلات آن‌ها در حد صفر است و این موضوع نه تنها قابل قبول نیست، بلکه به اقتصاد استان صدمه وارد می‌کند.

عزم جزم در جذب اعتبارات اشتغال زاییتقی کرمی مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری آذربایجان شرقی هم از پرداخت تسهیلات ۱۴۰ میلیارد ریالی به ۴۶ طرح اشتغال پایدار روستایی خبر داد و افزود: این میزان تسهیلات از محل اعتبارات ۲ هزارو ۱۵۰ میلیارد ریالی مصوب کمیته فنی استان از میان ۴۵۸ طرح استانی و ۶ طرح ملی برای اشتغال زایی ۵۴۴ نفر پرداخت شده است.

عزم جزم در جذب اعتبارات اشتغال زاییعزم جزم در جذب اعتبارات اشتغال زاییشهاب الدین بی مقدار نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر و محمد وحدتی نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی هم در سخنانی برلزوم اطلاع رسانی صحیح در خصوص یارانه ۱۰ هزار میلیارد ریالی بخش رونق اقتصادی از سوی متولیان امر تاکید کردند.