به گزارش پارس نیوز، 

بیژن بداغی اظهار داشت: از این میزان 65 تن مرغ منجمد، 50 تن برنج، 2تن گوشت گرم کیلویی 363هزار ریال در سه شعبه بازار توزیع شده است.
وی افزود: برای اطلاع رسانی شهروندان خرمشهری در چند نقطه از شهر پلاکارد توزیع فرآورده های گوشتی و مواد غذایی نصب شده است.
وی تشدید بازرسی و نظارت در ماه مبارک رمضان را یادآور شد و گفت: با توجه به تشدید نظارت و تنظیم بازارها در ماه مبارک رمضان قیمت مرغ کشتار روز از 95 هزار ریال به 780هزار ریال و گوشت قرمز از 550 هزار ریال به 520 هزار ریال و گوشت گوساله از 480 هزار ریال به 450 هزار ریال رسید.
بداغی افزود: قیمت کالاها روزانه از میدان تره بار، مرغ و گوشت از سوی سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کننده اعلام می شود و در صورت رعایت نکردن واحدهای صنفی به مقررات ، بر اساس قوانین تعزیرات با آنها برخورد می شود.
وی با بیان اینکه روزانه گشت های مشترک با اداره تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف انجام می شود، گفت: شهروندان خرمشهری در صورت مشاهده هر گونه تخلف نظیر گران فروشی، کم فروشی، تقلب ، عدم نصب برچسب و عدم عرضه کالا مراتب را با تلفن 124 و یا حضورا به اداره صنعت، معدن و تجارت در سایت اداری این شهر مراجعه و خسارت احتمالی به آنها پرداخت می شود.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ورود عراقی ها به بازارها گفت: خرید عراقی ها به بازارهای خرمشهر هیچ گونه تاثیری در قیمت و کمیت کالا نداشته و رونق اقتصادی را برای بازارها، آژانس های مسافری، رستوران ها این شهر به همراه داشته است.
بداغی افزود: با توجه به گلایه های شهروندان و امام جمعه خرمشهر از تاثیر ورود عراقی ها و گران شدن کالاها، برای بررسی این موضوع به اتفاق معاون استاندار و فرماندار ویژه و سایر مسئولان مرتبط به بازارها و بازارچه ماهی خرمشهر سرکشی و مورد ارزیابی قرار گرفت.
وی اظهار داشت: قیمت کالاها به خصوص بازار ماهی فروشان مورد بازرسی قرار گرفته و ماهی عرضه شده طبق قیمت شیلات بوده و هیچ گونه تخلفی وجود نداشت.
وی با بیان اینکه ماهی به علت تنوع گونه ها و کوچک و متوسط ماهی قیمت تعزیراتی ندارد و قیمت آن متفاوت بوده ولی شیلات به رغم نبود قیمت تعزیراتی قیمت ماهی ها را برای فروشندگان تعیین کرده است.
بداغی، گرانی برخی از اقلام کالاها را سراسری دانست و گفت: گرانی برخی از کالاها سراسری بوده و قیمت از سوی برخی از واحدهای تولیدی افزایش می یابد و هیچ دخل و تصرفی در آن نداریم.
وی از راه اندازی کشتارگاه صنعتی خرمشهر در هفته دولت خبر داد و گفت: در هفته دولت کشتارگاه صنعتی با ظرفیت روزانه یکهزار و 500 راس گوسفند به بهره برداری می رسد و می تواند نیاز شهرهای جنوبی خوزستان را پوشش دهد.
شهرستان خرمشهر پنج هزار و 500 واحد صنفی فعال دارد.
7100/7165/6002