به گزارش پارس نیوز، 

محسن بیگلری با ابراز نارضایتی از کمبود پروازهای فرودگاه سنندج اظهار اشت: متأسفانه چندین سال است که در فرودگاه سنندج، مشکل کمبود پرواز داریم.

وی گفت: زمانیکه در حوزه سیستم حمل و قل هوایی مشکلاتی پیش می‌آید به‌عنوان نمونه در فرودگاهی که 10 پرواز داشته باشد، یکی از پروازها کم می‌شود اما اگر قرار باشد در فرودگاه سنندج که روزانه دو پرواز داشته باشیم و یکی از آنها حذف شود، مشکل جدی برای استان ایجاد می‌کند.

فرودگاه سنندج برخی از روزهای هفته اصلاً پرواز ندارد

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه در فرودگاه سنندج برخی از روزهای هفته اصلاً پرواز نداریم و این وضعیت کنونی مشکلی جدی برای مردم کردستان ایجاد کرده است و باید چاره‌ای اساسی برای حل این مشکل اندیشیده شود.

وی بیان کرد: متأسفانه مردم استان کردستان به‌خصوص مردم سنندج به‌دلیل کمبود پروازها رفت‌وآمدهای خود را از طریق پروازهای هوایی فرودگاه کرمانشاه انجام می‌دهند که بارها و بارها نیز شاهد تصادفاتی در جاده سنندج-کرمانشاه بوده‌ایم.

بیگلری افزود: بنده هم به‌دلیل نبود پروازها در فرودگاه سنندج، معمولاً از طریق پروازهای فرودگاه ارومیه یا تبریز به تهران می‌روم و این وضعیت کنونی مشکلی جدی برای ما ایجاد کرده است.

مسئولان عالی‌رتبه کشوری و سرمایه‌گذاران به‌دلیل نبود پروازها کمتر به کردستان می‌آیند

وی با بیان اینکه فرودگاه و سیستم حمل و نقل هوایی زیربنای توسعه هر کشور و استانی است، اذعان کرد: تا زمانیکه مشکل پروازهای فرودگاه سنندج حل نشود، سرمایه‌گذاران و مسئولان عالی‌رتبه کشوری کمتر رغبت آمدن به کردستان نشان می‌دهند.

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: فرودگاه کرمانشاه چون مشکل پرواز ندارد، مسئولان عالی‌رتبه کشوری برای حل مشکلات با پرواز صبح به همین استان می‌روند و غروب همان‌روز با پرواز هوایی به تهران برمی‌گردند اما در فرودگاه سنندج اگر قرار باشد در ساعت 12 ظهر یک پرواز داشته باشیم که ساعت 12:30 دقیقه هم به تهران برگردد، عملاً نمی‌توان هیچ کاری کرد و باید مسئولان یک شب بیشتر در کردستان بمانند که با توجه به مشغله کاری رغبتی به قبول این وضعیت ندارند.

وی تاکید کرد: باید مسئولان برای حل مشکل کمبود پروازهای فرودگاه سنندج به فکر برنامه‌ اساسی باشند چراکه در صورت تداوم این وضعیت، آسیب جدی می‌بینیم.

گله‌مندی شدید از وزارت راه و شهرسازی

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی با ابراز گله‌مندی شدید از وزارت راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: از مجموعه سازمان هواپیمایی کشور به‌شدت انتقاد دارم چراکه «عابدزاده» بارها و بارها به مجمع نمایندگان کردستان قول دادند که مشکل پروازهای فرودگاه سنندج را حل کنند اما متأُسفانه هیچ اتفاقی نیفتاده و به محض به‌وجود آمدن برخی مشکلات، پروازهای این فرودگاه را کم می‌کنند.

بیگلری با ابراز نارضایتی و گله‌مندی شدید از کمبود پروازهای فرودگاه سنندج قول داد: در هفته جاری، بابت کاهش پروازهای فرودگاه سنندج در صحن علنی مجلس به وزیر راه و شهرسازی تذکر می‌دهم و از سوی مجمع نمایندگان نیز افزایش پروازها را پیگیری می‌کنیم.

آخرین وضعیت فرودگاه سقز

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به آخرین وضعیت فرودگاه سقز تصریح کرد: خوشبختانه پیمانکار ترمینال فرودگاه سقز مشخص و تجهیز کارگاه شده و ساخت ترمینال و برج مراقبت در حال انجام بوده و پیش‌نویس مناقصه باند این فرودگاه نیز آماده و به‌زودی مناقصه آن برگزار می‌شود.