به گزارش پارس نیوز، 

بازار سرمایه که در هفته اخیر تنها دو روز معاملاتی داشت، کار خود را با شاخص کل 95،998 واحدی (46.94 واحد مثبت، 0.04 درصد مثبت) برای بورس و 1111.63 واحدی (0.5 واحد منفی، 0.04 درصد منفی) برای فرابورس به پایان رساند.

در آخرین روز معاملاتی این هفته شاهد عرضه اولیه شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش (سپ) به عنوان نخستین عرضه اولیه سال 97 بودیم. این شرکت که با 650 تومان کشف قیمت شد، حدود 1170 میلیارد تومان به ارزش بورس افزود. همچنین 117 میلیارد تومان از نقدینگی بازار نیز جذب این شرکت شد.

در روز یکشنبه پس از سپ، فولاد مبارکه با 8.6 میلیارد تومان و ملی مس با 3.3 میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند. به لحاظ حجم معاملاتی نیز «سپ» با 180 میلیون سهم، «خساپا» با 37.7 میلیون سهم و «ذوب» با 27.2 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات را دارا بودند.

بزرگترین شرکت بازار سرمایه (فارس) نیز با ارزش 24.4 هزار میلیارد تومان 0.2 درصد منفی بود.

برترین صنعت هفته به لحاظ میانگین بازده، صنعت رایانه و فعالیت های وابسته به آن بود که می توان آن را منتسب به عرضه اولیه پرداخت الکترونیک سامان کیش دانست. پس از آن صنعت فلزات اساسی و صنعت مخابرات برترین صنایع بورس و صنعت محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر و محصولات شیمیانی برترین صنایع فرابورس در هفته اخیر بودند.

همچنین صنایع استخراج کانه های فلزی، فرآورده های نفتی و بانک ها و موسسات اعتباری در بورس تهران و صنایع فلزات اساسی، بیمه و صندوق بازنشستگی در فرابورس ایران به لحاظ میانگین بازده دارای پایین ترین رتبه بودند.


انتهای پیام/