به گزارش پارس نیوز، 

رضا کابلی اظهار کرد: در حال حاضر 595 روستای استان زنجان زیرپوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی هستند.

وی با اشاره به اینکه از  مجموعجمعیت روستایی 341 هزار نفری استان 302 هزار نفر مشترک شرکت آب و فاضلاب روستایی  هستند، گفت: در حال حاضر 12 درصد از جمعیت روستاها به دلیل فصلی بودن اقامت در روستاها، تعداد خانوار پایین آنها و بالا بودن هزینه‌های بالای آبرسانی به این روستاها زیرپوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی نیستند.

مدیر عامل شرکت آبفار استان زنجان ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب روستایی بر اساس وظیفه ذاتی خود در امر آبرسانی و حفظ سلامت آب شرب با کمک شبکه بهداشت کلرزنی آب مصرفی روستاهای غیرتحت پوشش را در دست انجام  دارد.

کابلی با بیان اینکه وجود انشعابات آب غیرمجاز یکی از مهمترین موارد هدررفت آب در روستاها است، گفت: طبق آمار آب دزدی و انشعابات غیر مجاز بیشترین هدررفت آب را شامل می‌شود.

وی تصریح کرد: سال گذشته تعداد برخورد با انشعابات غیرمجاز در استان به 856 مورد رسید که این آمار در مقایسه با سال قبل از آن 10.5 برابر رشد داشته است.

کابلی در ادامه از بدهی 5 میلیارد تومانی بدهی مشترکین روستایی خبر داد و افزود: 93 درصد از این بدهی طی سال گذشته دریافت شد که البته بدهی موجود مربوط به سال‌های گذشته است.

وی همچنین به هزینه‌های تولید آب نیز اشاره کرد و افزود: هزینه تولید هر مترمکعب آب یک هزار و 500 تومان است که این آب به مشترکین به بهای 350 تا 500 تومان فروخته می‌شود که این امر موجب ضرر شرکت شده است.

انتهای پیام/