به گزارش پارس نیوز، 

،رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: دولت از پیش ۱۵۰ هزار میلیارد تومان به این سازمان بدهی دارد. همچنین با تصویب قانونی توسط مجلس قرار است یک سوم حق بیمه دریافتی از مشمولان تأمین اجتماعی را تصاحب کند؛ حال سؤال اینجاست که مگر دولت و مجلس چه کمکی به ما کرده‌اند که حالا می‌خواهند مستقیم دست در جیب مردم کنند

در هیچ دوره‌ای از سوی دولت و مجلس به اندازه حال حاضر در حق سازمان تأمین اجتماعی ظلم نشده بود

علی‌اصغر بیات رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت:‌ چه در این مجلس و چه در مجلس‌های گذشته همیشه قوانینی تصویب شده که منابع و منافع کارگران و بیمه‌شدگان به هدر رفته است.

وی افزود:‌ به طور مثال در بند «ز» بودجه سال 97 مجلس تصویب کرده یک سوم منابع تأمین اجتماعی و بازنشستگان به خزانه‌داری کل کشور واگذار شود تا در اختیار دولت و مجلس قرار گیرد.

بیات گفت: حرف من با نمایندگان مجلس و دولت این است که حق بیمه و پولی که مستقیم از جیب کارگر کسر می‌شود و باید در سازمان تأمین اجتماعی به مسائل درمان و رفاه کارگران اختصاص یابد به دولت چه ارتباطی دارد.

 

بیات افزود: ما 80 بیمارستان ملکی و حدود 45 هزار مرکز طرف قرارداد با سازمان تأمین اجتماعی را ساماندهی می‌کنیم، حال اگر یک سوم سرمایه پرداختی از جیب کارگران و از سازمان تأمین اجتماعی خارج و به جیب دولت و مجلس وارد شود، وضعیت رفاه بازنشستگان و درمان نه‌تنها بهتر نمی‌شود بلکه با مشکلات بیش‌تری مواجه خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر دولت 150 هزار میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی یا به عبارت دیگر به مردم بدهکار است، گفت:‌ دولت هنوز بدهی گذشته خود را تسویه نکرده است؛ این پول حق مردم در سازمان تأمین اجتماعی است و باید در راستای ارائه خدمات به مردم بازگردد.

وی گفت:‌ سازمان تأمین اجتماعی باید منابع داشته باشد تا بتواند ماهیانه 6 هزار میلیارد تومان برای هزینه‌های جاری و 4 هزار و 300 میلیارد تومان نیز برای بازنشستگان خرج کند. این پول اگر به خزانه‌داری دولت برسد دیگر به سازمان تأمین اجتماعی باز نخواهد گشت.

 

بیات افزود:‌ اگر بخواهید نظر بنده را به عنوان عالی‌ترین تشکل 3 میلیون بازنشسته که با جمعیت تحت پوشش حدود 7 میلیون نفر می‌شوند را بدانید می‌گویم در هیچ دوره‌ای از سوی دولت و مجلس به اندازه حال حاضر در حق سازمان تأمین اجتماعی ظلم نشده بود.

 

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی در پایان گفت: دولت بهتر است به جای آنکه از یک سوم سهم تأمین اجتماعی برای طرح شکست‌خورده تحول سلامت استفاده کند بهتر است بدهی 150 هزار میلیاردی را به ما پرداخت کند.

 


انتهای پیام/