به گزارش پارس نیوز، 

غلامرضا حسنی غربا افزود: آسمان امروز استان در بیشتر مناطق، همراه با وزش باد شدید و گرد و خاک است و کاهش دید افقی و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی دور از انتظار نیست.
وی اظهارداشت: براساس تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی و تصاویر ماهواره ای، با ورود سامانه بارشی به استان طی روزهای شنبه و یکشنبه در برخی نقاط و با شدت بیشتر درارتفاعات و نواحی شمالی استان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و در نقاط مستعد احتمال تگرگ پیش بینی می شود.
وی تصریح کرد: دمای هوای استان در این مدت 2 تا پنج درجه سانتی گراد کاهش می یابد.
وی خاطرنشان کرد: احتمال خسارات ناشی از باد شدید و با توجه به رگباری بودن بارش ها، احتمال آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل ها در استان وجود دارد و اقدام برای پیشگیری و جلوگیری از خسارات احتمالی ضروری است.
غربا ادامه داد: در 24 ساعت گذشته کمینه دمای هوای مرکز استان 23 و بیشینه دمای آن 35 درجه سانتی گراد بوده است.
وی ادامه داد: در این مدت فولادمحله با کمینه هفت درجه سانتی گراد خنک ترین و منطقه احمدآباد با حداکثر دمای 39درجه سانتی گراد، گرمترین نقاط استان گزارش شد.
وی با اشاره به گزارش وضعیت هوای استان در 24 ساعت گذشته، اظهارداشت: بیشترین وزش باد در استان مربوط به گرمسار با 97 کیلومتر بر ساعت بوده است.
مدیرکل هواشناسی سمنان اضافه‌کرد: در 24 ساعت گذشته بیشترین بارش باران مربوط به کالپوش با چهاردهم میلی‌متر بوده است.
به گزارش ایرنا، سامانه هواگوی 134 آماده ارایه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی‌های جوی استان سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان سمنان دارای 9 ایستگاه سینوپتیک، 15 ایستگاه اقلیم شناسی و 50 ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.
6026/س.خ