پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: دمای هوای تهران در روز یکشنبه نسبت به امروز دو درجه افزایش پیدا می کند.
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، احد وظیفه در گفتوگو با مهر با بیان این مطلب افزود: براساس نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز در شرق و جنوب شرق کشور ابرناکی ، بارش باران گاهی با رعد وبرق ووزش باد پیش بینی میشود که در برخی مناطق باوزش باد نسبتا شدید همراه خواهدبود و تا اواخر وقت بتدریج از مقدار ابرها در این مناطق کاسته می شود.

وی گفت: روز یکشنبه با ورود یک سامانه بارشی به کشور در شمال غرب ، غرب و تا اواخر وقت در دامنه های غربی البرز وجنوب غرب کشور ابرناکی ، بارش باران در مناطق مرتفع بارش برف گاهی باوزش باد و دربرخی مناطق رعد و برق پیش بینی میشود که گسترده بارش ها روز دوشنبه نیمه غربی کشور ، سواحل دریای خزر ، بخشهایی از نواحی مرکزی، شرق وشمال شرق کشورنیز فرا میگیرد.

به گفته وی ، شدت بارش ها روز یک شنبه دربرخی مناطق استانهای آذربایجان غربی ، آذربایجان شرقی ، غرب کردستان ، غرب کرمانشاه و شمال ایلام و روز دوشنبه در استانهای کردستان ، کرمانشاه ، شمال خوزستان، همدان ، مرکزی ، قزوین، البرز و تهران خواهد بود. از اواخر وقت روز دوشنبه در شمال غرب و غرب کشور از مقدار بارش ها کاسته می شود و این سامانه روز سه شنبه دردامنه های جنوبی زاگرس ، جنوب و نیمه شرقی کشور فعال خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: روز دوشنبه درجنوب غرب کشور وزش باد پیش بینی می شود که در برخی نقاط پدیده گرد و خاک نیز دور از انتظار نیست همچنین دریای خزر و خلیج فارس دراین روزمواج خواهدبود.

وظیفه تاکیدکرد: آسمان تهران فردا یکشنبه قسمتی ابری اوایل شب افزایش ابر و وزش باد و بارش پراکنده پیش بینی میشود و کمینه و بیشینه دمای هوای نیز با دو درجه افزایش نسبت به امروز به 10 و 20 درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد.