به گزارش پارس نیوز، 

رضا اردکانیان امروز در سفر به شهرستان پردیس جهت بهره‌برداری از مرکز پایش آزمایشگاه کنترل کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب شهرستان پردیس و همچنین آغاز عملیات اجرایی مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب این شهرستان در جمع خبرنگاران با اشاره به ضرورت تأمین آب سالم اظهار داشت: تأمین آب سالم و مطمئن برای مردم اولویت نخست وزارت نیرو است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه امسال بارش‌های خوبی داشتیم، اما به سبب اینکه وضعیت بارش‌ها در 6 ماه اول سال آبی مناسب نبوده، حدود 28 درصد کم‌تر از سال گذشته و 35 درصد کم‌تر از متوسط سال گذشته بارش داریم.

وزیر نیرو با اشاره به تلقی برخی افراد مبنی بر کم بودن فاصله بارشی با سال گذشته ادامه داد: توزیع بارش در کشور ما یکنواخت و همگون نیست، بدین معنا که استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، بوشهر و کرمان نسبت به سال گذشته بین 60 تا 75 درصد کاهش بارش دارند.

اردکانیان همچنین عنوان کرد: به منظور کمک‌رسانی به مناطقی که مشکل آب شرب دارند هم امکانات و هم آمادگی لازم را داریم، اما باید توجه کنیم که شرط اصلی پشت سر گذاشتن این شرایط صرفه‌جویی و اصلاح الگوی مصرف است.

وی با اشاره به ضرورت اجرایی شدن اصلاح الگوی مصرف گفت: اگر صرفه‌جویی و اصلاح الگوی مصرف به درستی اجرایی نشود حتی با بازگشت بارش‌ها به سبب رشد جمعیت با مشکل کم آبی مواجه می‌شویم، که این امر ضرورت هوشیاری مردم و احساس مسئولیت مشترک جهت صرفه‌جویی در مصرف آب را می‌طلبد.

وزیر نیرو همچنین در پایان با اشاره به اینکه به سرعت به نصاب‌های خوب و مطلوب از جهت جمعیت زیرپوشش آب شرب می‌رسیم خاطرنشان کرد: خوشبختانه جمعیت زیرپوشش شبکه‌های جمع‌آوری و بازچرخانی فاضلاب نیز به سرعت در حال افزایش است.