به گزارش پارس نیوز، 

ابوالقاسم رحمانی مدیر عامل شرکت تاسیسات دریایی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری کلانی در بخش صنعت نفت و گاز در حوزه خلیج فارس شده است، گفت: این حجم سرمایه‌گذاری و دارایی ضرورت نگهداری و حراست آن را بیش از پیش ایجاد می‌کند. البته باید در نظر داشت، تاکنون روش مدونی برای نگهداری و حراست تجهیزات و دارایی صنعت نفت با استفاده از توان داخلی تدوین نشده است و اکثراً شرکت‌های خارجی در این میان دخیل بوده‌اند.

وی تصریح کرد: ایرانی‌ها تاکنون با استفاده از روش‌های سنتی به نگهداری و حراست تجهیزات و دارایی‌های صنعت نفت کشور می‌پردازند.

وی گفت: مهمترین هدف برگزاری این کنفرانس و ارائه و بررسی مقالات متفاوت در آن، ارتقاء توانمندی داخلی از طریق انتقال فناوری و عبور از روش‌های سنتی در این زمینه است.

وی با اعلام اینکه ارزش دارایی‌های صنعت نفت در بخش فراساحل رقمی حدود 400 میلیارد دلار است، گفت: حوادثی نظیر انفجار، آتش سوزی، فوران چاه، نشت مواد هیدروکربنی از خطوط لوله در دریا، پیامدهای متفاوتی برای شرکت‌های نفتی دارد که می‌تواند توقف تولید و درآمد، از بین رفتن دارایی، به مخاطره افتادن جان و سلامت کارکنان، آلودگی محیط زیست و از بین رفتن اعتبار شرکت را به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری نخستین کنفرانس مدیریت یکپارچگی دارایی‌های صنعت نفت در بخش ساحل و فراساحل، بهبود صیانت از سرمایه ملی تاسیسات این صنعت، چاه‌ها و مخازن در بخش فراساحل، بیان وضعیت موجود و نیازهای صنعت نفت توسط بهره برداران و در نهایت ارائه راه حل توسط صاحب‌نظران و افراد باتجربه و شرکت های صاحب فناوری در این حوزه است.

این گزارش حاکی است، نخستین کنفرانس مدیریت یکپارچگی دارایی‌های صنعت نفت در بخش ساحل و فراساحل چهارم و پنجم تیرماه 1397 در هتل اسپینانس پالاس تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/