به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از تایمز، «جورج سوروس» میلیاردر و مدیر بنیاد سوروس آمریکا سه‌شنبه طی اظهاراتی در اندیشکده روابط خارجی پاریس تصریح کرد که اتحادیه اروپا در وضعیت بحرانی قرار دارد و تصمیم انگلیس برای خروج از آن پیامدهای مخربی را برای هر دو طرف به دنبال خواهد داشت.

وی افزود که آثار مخرب بحران اتحادیه اروپا هم‌اکنون قابل‌لمس است، لیکن تمرکزها صرف مذاکرات خروج انگلیس از اتحادیه شده است.

سوروس با اشاره به اینکه انگلیس به‌طور قطعی تصمیم به خروج از اتحادیه اروپا نگرفته است ، افزود: درنهایت این مردم انگلیس هستند که بایستی درباره ادامه حضور در اتحادیه اروپا تصمیم‌گیری کنند اما بهتر است که هرچه زودتر این امر محقق شود.

او افزود که از پویش موسوم به 'بهترین برای انگلیس' در جهت مخالفت با خروج از اتحادیه اروپا و برگزاری مجدد همه پرسی برگزیت حمایت می‌کند.

وی درعین‌حال به اروپا هشدار داد که سیاست‌های خود را به‌گونه‌ای تغییر دهد که برای کشورهایی همچون انگلیس جذاب‌تر جلوه کند.

سوروس 87 ساله از ژوئن سال گذشته میلادی بیش از 700 هزار پوند برای جلوگیری از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در چارچوب حمایت از پویش بهترین برای انگلیس سرمایه‌گذاری کرده است.

«گینا میلر» کارشناس مسائل حقوقی و سرمایه‌گذار انگلیسی که حدود یک سال و نیم پیش موفق شد اختیار ویژه‌ای که به «ترزا می» نخست‌ وزیر اجازه می‌دهد بدون مصوبه مجلس عوام، ماده 50 پیمان لیسبون را فعال کند، به چالش بکشد از اعضای همین پویش بوده است.

اظهارات این سرمایه‌دار آمریکایی درحالی مطرح می‌شود که نظرسنجی‌ها در انگلیس حاکی از گرایش مردم این کشور به ادامه حضور در اتحادیه اروپا است.

«پیتر کلنر» مدیر اسبق موسسه نظرسنجی یوگو چندی پیش با انتشار یادداشتی در نشریه پروسپکت با اشاره به تغییرات بافت جمعیتی انگلیس و پیوستن جوانان به آمار رأی‌دهندگان در این کشور پیش‌بینی کرد که در صورت برگزاری مجدد همه‌پرسی برگزیت، طرفداران ماندن در اتحادیه اروپا پیروز خواهند شد.

وی عنوان کرد که افراد مسن طرفدار برگزیت به‌تدریج از دنیا رفته و جوانان طرفدار اتحادیه اروپا به جمع رأی‌دهندگان اضافه می‌شوند.

کلنر اشاره کرد که در همه‌پرسی سال 2016 طرفداران برگزیت با اکثریت 1.3 میلیونی پیروز شدند و این در حالی است که از این میزان تاکنون 1.2 میلیون تن به دلیل کهولت سن جان‌باخته‌اند.

در همه‌پرسی 23 ژوئن ( 3 تیرماه ) 51.9 درصد مردم از انگلیسی‌ها به خروج از اتحادیه اروپا و 48.1درصد آن‌ها به ماندن در این اتحادیه رأی دادند. بنا براعلام دولت انگلیس، این کشور رسماً در ماه مارس میلادی از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد.

دو طرف تلاش می‌کنند تا ماه اکتبر آینده درباره توافق برگزیت به تفاهم دست یابند تا پیش از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، این توافق را به تصویب پارلمان های اروپا و انگلیس برسانند.

 

انتهای پیام /