امیر عیسی زاده عصر دوشنبه در نشست کارگروه بررسی مشکلات واحدهای صنعتی در سالن جلسات فرمانداری افزود:ناهماهنگی در سطح وزارتخانه و استان خوزستان در بخش خدمات به ویژه برق وجود دارد که باید برطرف شود.

وی افزود:در سالی که سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده باید بیشترین تلاش برای حل مشکل واحدهای صنعتی به کار گرفته شود تا شاهد رونق اقتصادی ، ایجاد اشتغال و تولید کالای ایرانی باشیم .

وی با بیان اینکه ادارات شهرستان دزفول تحت هیچ شرایطی حق ندارند خدمات واحدهای صنعتی را به علت بدهی بدون هماهنگی قطع کنند گفت:در صورت بدهی واحدهای تولیدی و صنعتی بابت هزینه خدمات ابتدا باید برای آن واحد صنعتی اخطار صادر شود و در صورت پرداخت نشدن بدهی ،بدهی آنها باید تقسیط شده و در آخرین مرحله با هماهنگی اداره صنعت ،معدن و تجارت می توان اقدام به قطع خدمات کرد.

وی افزود:تمام تلاش ما این است که تولید در شهرستان دزفول آسیب نبیند .

رئیس اداره صنعت،معدن وتجارت شهرستان دزفول نیز گفت: وضعیت کنونی اقتصاد کشور به گونه ای نیست که دستگاه های اجرایی نیز آنرا بیش از این مختل کنند بنابراین بخشنامه ها و مصوبات استانی در راستای حمایت از تولیدکنندگان باید عملیاتی شود.

مهراب عبدالهی افزود:اگر واحد تولیدی تعطیل شود آسیب های اجتماعی دامنگیر می شود بنابر این واحدهای خدمات رسانی چون برق،آب ،گاز و مخابرات باید بیشترین همکاری را با واحدهای صنعتی داشته باشند.

وی با بیان اینکه بیشترین مشکل ما در شهرک های صنعتی قطع برق واحدها می باشد خواستار همکاری بیشتر شرکت توزیع برق با واحدهای صنعتی دزفول شد.

ابوذر پانند نماینده صنعتگران دزفول نیز در این نشست گفت: واحدهای تولیدی این شهرستان مشکلات فراوانی دارند که معوقه بانکی،بدهی به ادارات خدمات رسان،مالیات،مشکلات کارگری و تامین اجتماعی از جمله این مشکلات است.

وی افزود:البته قطع نشدن برق واحدهای صنعتی بدهکار برای همیشه انتظار بیجایی است ولی انتظار می رود مسئولان نسبت به تقسیط بدهی برق این واحدها اقدام کنند.

وی ادامه داد:آنتن دکل مخابراتی شهرک صنعتی شماره 2 دزفول مشکل بدهی برق دارد که انتظار می رود با همکاری مسئولان این مشکل برطرف شود.

پانند بدهی مالیاتی را یکی دیگر از مشکلات صنعتگران دزفول دانست و گفت:عدم آگاهی واحدهای صنعتی از اطلاعات موجود و اطلاعرسانی از بخشودگی مالیاتی از دیگر مواردی است که انتظار می رود امور مالیاتی این شهرستان اطلاعرسانی لازم را انجام دهد و آموزش های لازم را ارائه کند.

محسن نمازی فر مدیر شرکت توزیع برق دزفول نیز گفت:واحدهای صنعتی دزفول یکهزار و 500 اشتراک برق دارند که تعداد انگشت شماری از آنها به تعهدات خود در پرداخت بدهی برق عمل نمی کنند.

وی با بیان اینکه برخی مشترکان چند دوره بدهی برق دارند گفت: برخی واحدهای صنعتی حدود 2 میلیون ریال بدهی برق دارد ولی ادعا می کند با چند ساعت قطعی برق خسارت های میلیونی می بیند و این نشان می دهد واحدی که چنین تولیدی دارد توانایی پرداخت هزینه ناچیز برق مصرفی را دارد .

نمازی فر افزود:80 درصد تولید برق استان از طریق منابع آبی انجام می شود اما در حال حاضر تولید برق نداریم و دربهترین شرایط در مردادماه 50 درصد تولید برق محقق خواهد شد.

وی گفت:با این آمار یک چهارم تولید برق را خواهیم داشت و مجبور هستیم از ساعت 12 برق ادارات را قطع کنیم و ادارات در صورت نیاز مجبورند از ژنراتور استفاده کنند.

**معوقه بانکی مهمترین مشکل ماسه شویی دزفول است

دبیر انجمن کارگاههای ماسه شویی دزفول نیز گفت:هزینه اشتراک واحدهای تولیدی از پارسال تا امسال 100 برابر شده و هزینه ها با درآمدها همخوانی ندارد.

محمد ساعدی افزود:با وجود تورم معوقه بانکی واحدهای ماسه شویی افزایش یافته که روی آوردن به سود بازاری را به دنبال داشته است.

وی افزود:با وجود بالارفتن هزینه ها و نرخ بالای تورم درخواست افزایش قیمت داشتیم چرا که نرخ بتن در اهواز نیز افزایش یافته است و طبق هزینه ها و آنالیزهای انجام شده افزایش قیمت ضروری است .

وی در خصوص معوقات بانکی واحدهای ماسه شویی نیز پیشنهاد داد در این خصوص کارگروهی تشکیل و در راستای ایجاد اشتغال برای کارگاه های فعال ماسه شویی که معوقات بانکی دارند تنفس داده شود تا نسبت به پرداخت معوقات اقدام شود.

سرهنگ الهامی فرمانده انتظامی شهرستان دزفول نیز گفت: امنیت یک مقوله فراگیر و از نیازهای مبرم جامعه و واحدهای صنعتی است چرا که اگر امنیت نباشد امکان فعالیت اجتماعی و اقتصادی نیست.

وی با بیان اینکه باید زوایای امینتی در شهرک های صنعتی دزفول رعایت شود گفت:شهرک صنعتی شماره 2 دزفول دیوارکشی نیست که این امر امنیت واحدهای صنعتی را دچار مشکل می کند.

وی افزود:برای جانمایی هر سازه ای ابتدا باید امنیت آن را رعایت کرد تا تولید کننده با امنیت خاطر اقدام به تولید کند.

عبدالحسین زادحسین رئیس هیات امنای شهرک صنعتی شماره 2دزفول نیز گفت:از سال گذشته تا امسال هزینه اشتراک برق و آب واحدهای صنعتی 2 برابر شده است به گونه ای که هزینه وصل اشتراک برق واحدهای صنعتی در سال گذشته 200 میلیون ریال بوده و امسال به 250 میلیون ریال افزایش یافته است ضمن اینکه هزینه وصل اشتراک آب واحدهای صنعتی نیز به 100 میلیون ریال رسیده است .

مدیر توزیع برق دزفول نیز گفت:تعرفه اشتراک برق و آب یک تعرفه سراسری است و نمی توان در این خصوص اقدام منطقه ای کرد.

در این نشست مقرر شد پیگیری در خصوص تعرفه اشتراک برق و آب واحدهای صنعتی دزفول انجام شود تا در صورت امکان و با توجه به اینکه برخی واحدها از پارسال اقدام به اتصال اشتراک کرده اند تعرفه پارسال برای آنها اعمال شود.

 

انتهای پیام /