به گزارش پارس نیوز، 

نعیم امامی عصر امروز در ستاد تنظیم بازار استان اظهار داشت: طرح ضیافت با موفقیت در استان پیگیری شده به گونه‌ای که تمام فروشگاه‌های استان در فروش فوق العاده کالاهای خود را با 5 تا 15 درصد تخفیف به فروش می‌رسانند و این دلیلی برای ثبات بازار است.

وی با بیان اینکه هیچ کالایی در استان گران نشده است، افزود: قیمت مرغ نیز تعدیل شده و زیر 7 هزار تومان به فروش می‌رسد.

رئیس صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در ایام ماه رمضان برنج هندی کاهش قیمت و برخی اقلام برنج ایرانی حدود 5 درصد  افزایش قیمت داشت.

امامی با اشاره به برخی شکایت‌ها در کل بازار خاطرنشان کرد: پیشنهاد داریم فروشگاهی مجزا برای فروش اقلام دولتی و سبد خانوار با محوریت پروتئین در استان داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در یک ماه گذشته 6 هزار و 720 مورد بازرسی در سطح استان با 20 اکیپ از اصناف انجام شده است، تصریح کرد: از این تعداد بازرسی 89 مورد گشت مشترک، یک هزار و 308 مورد بازرسی از نانوایی‌ها، 708 مورد بازرسی از میوه و یک هزار و 382 مورد بازرسی کالای قاچاق انجام و 127 پرونده تشکیل شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: 34 هزار واحد صنفی ثبت شده در استان داریم بالطبع نمی‌رسیم آنها را پوشش دهیم مگر اینکه بقیه دستگاه‌ها نیز کمک کنند.

امامی تاکید کرد: بازرسی از خرده فروشی‌ها وظیفه صنعت و معدن نیست از همین رو اکنون بنا به شرایط موجود انتظار داریم اتاق اصناف بازرس‌هایش را افزایش دهد تا ما به بازرسی از انبارها و کارخانجات بپردازیم.

وی به کمبود لوازم یدکی، دارو با برند خارجی و لاستیک خودرو اشاره کرد و گفت: در حوزه ارزاق عمومی هیچ مشکلی نداریم اما می‌طلبد ادارات زیرمجموعه گزارشی از وضعیت ذخایر و چگونگی دسترسی به اقلام جدید را ارائه دهند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری بیان کرد: فرمانداران شهرستان‌های 9 گانه استان نیز باید تا فردا گزارشی از وضعیت گرانی کالاهای ضروری و کمبود کالاهای درجه 2 و 3 را ارائه دهند تا در کنار دیگر گزارش‌های موجود به وزیر گزارش دهیم.

انتهای پیام/