به گزارش پارس نیوز، 

اکبر بهنام‌جو عصر یکشنبه در جریان بازدید از شرکت‌های آب معدنی درحال احداث در شهرک تخصصی آب شهرستان نیر اظهار کرد:با رفع موانع از سوی دستگاه‌های متولی و بانک‌های عامل تعداد شرکت‌های تولید آب معدنی در این شهرک به ۱۲ مورد می‌رسد و برای 200 نفر به صورت مستقیم و یک هزار نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه اولین و بزرگترین شهرک تخصصی آب در شهرستان نیر راه‌اندازی شده است، افزود: این شهرک در سال۸۲ مصوب شده و تاکنون ۶ مجتمع آب معدنی با برندهای متفاوت به سراسر کشور ارسال می‌شود.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه راه اندازی واحدهای جدید و فعالیت شرکت‌های موجود با تمام ظرفیت می‌تواند در اقتصاد منطقه تحول ایجاد کند، اضافه کرد: وجود آب گرگر از چشمه‌های دامنه سبلان در این منطقه از نعمت‌های الهی است و با راه‌اندازی کارخانه‌های متفاوت و رقابت با سایر شرکت‌ها، شاهد ارزش افزوده بیشتر تولیدات خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاران نباید دغدغه بروکراسی اداری داشته باشند، افزود: با حل برخی از مشکلات موجود در راه‌اندازی شرکت‌ها تسریع و از نیروی انسانی بومی جهت اشتغال استفاده خواهد شد.

بهنام‌جو همچنین از محل فرآوری وتولید گیاهان دارویی در شهرک صنعتی شماره ۲ بازدید کرد و تاکید کرد: با بررسی همه جوانب شهرک تخصصی دارویی با برند معتبر در اردبیل راه‌اندازی شود.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه با راه اندازی این شهرک تا ۲ سال آینده بیش از۷۰۰ نفر متخصص در این بخش شاغل می‌شوند، افزود: علاوه بر آن تعداد اشتغال غیر مستقیم نیز افزایش یافته و با همکاری دانشگاه‌های استان داروسازی صنعتی و شیمیایی نیز راه‌اندازی می‌شود.

وی یادآور شد: در بحث اشتغال باید حتی‌الامکان از نیروهای بومی استفاده شود و مطمئنا راه‌اندازی شهرک‌های تخصصی در تحقق ایجاد ۲۰ هزار شغل مؤثر خواهد بود.

انتهای پیام/