به گزارش پارس نیوز، 

جهانبخش محبی نیا با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر چاپ پول بدون پشتوانه، گفت: چاپ اسکناس در شرایط کنونی آن هم بدون پشتوانه که به گونه ای تزریق پول پر قدرت به جامعه بوده بزرگترین خطای پولی و بانکی است.

نایب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه امیدوارم مسئولان کشور به ویژه شورای پول و اعتبار مانع این اقدام غیرعقلانی و ناشیانه شوند، افزود: اثر چاپ اسکناس مستقیما در اقتصاد کشور تورم زا و اختلال آفرین بوده و در این وضعیت حالت جهشی و زایشی گرفته و برای اقتصاد کشور خطرناک است.

در حال حاضر برای پول ملی ارزشی باقی نمانده و فاتحه آن خوانده شده است

وی ادامه داد: در حال حاضر برای پول ملی ارزشی باقی نمانده و فاتحه آن خوانده شده است، لذا باید سر قبر پول ملی نشست و فاتحه آن را خواند.

مردم 40 درصد دارایی ها خود را از دست داده اند

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بزرگترین خیانتی که مسئولان اقتصادی کشور انجام دادند شکستن هیبت پول ملی است به ویژه در جهش ها و تکانه های اخیر در بازار ارز که پول ملی کشور 40 درصد افت کرد و مردم 40 درصد دارایی ها خود را از دست داده اند که این یک فاجعه برای کشور است.

نایب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نظارت ضعیف سبب پیدایش و رشد برخی موسسات مالی قارچ گونه می شود، تصریح کرد: برای تادیه بدهی از ارزش پول ملی مایه گذاشته می شود که حاصل آن کاهش ارزش آن است و در نقطه ای که جلوی فساد گرفته نمی شود، فسادهای دیگری خلق می شود./

پایان پیام