به گزارش پارس نیوز، 

سید هادی حسینی امشب در آئین معارفه مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به مسؤولیت‌های خطیر وزارتخانه متبوع و انتظارات بالا از این حوزه اظهار داشت: امروز یک سیزدهم بودجه فرهنگی در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است اما توقعات از این وزارتخانه صد درصد است.

وی افزود: اوایل انقلاب چون احساس می‌کردیم نیاز فرهنگی نداریم، بیشتر به سمت کارهای عمرانی رفتیم و پول‌ها را آنجا خرج کردیم و زمانی متوجه شدیم از حوزه فرهنگ عقب مانده‌ایم که دیگر پولی باقی نمانده بود! بنابراین امروز نیاز به تلاش دوچندان برای جبران این عقب‌ماندگی‌ها داریم.

این مقام مسؤول با بیان حساسیت‌های کار در حوزه فرهنگ به دلیل تنوع افکار در این عرصه تصریح کرد: امروز حتی شخصی که در خیابان، سازی به دست گرفته و می‌نوازد، همگان توقع دارند که وزارت ارشاد در برابر آن موضع بگیرد درحالی‌که نه وزارت ارشاد مجوزی برای این کار صادر کرده و نه از اصل ماجرا خبر دارد.

حسینی اضافه کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها برای برگزاری برنامه‌های موسیقی رسمی با تائید متن آهنگ و موسیقی و خواننده آن مجوز می‌دهد و برای کسی که به صورت شخصی در خیابان ساز می زند، نباید پاسخگو باشد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گفت: امروز جامعه نیاز به شادی و نشاط دارد و نمی توان در 12 ماه سال عزادار بود، به همین منظور برای ایجاد شادی از نوع حلالش، باید تلاش کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت های بسیار فرهنگی در استان فارس اظهار داشت: استان فارس به دلیل صبغه فرهنگی نیاز به مدیران قدرتمندی دارد که بتوانند نماینده این وجهه فرهنگی باشند که در انتخاب مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز حساسیت ها بالا بود.

حسینی افزود: از تمام فرهنگ دوستان استان فارس انتظار می رود که از مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد فارس حمایت کنند تا این استان به جایگاه اصلی خود در کشور ارتقا یابد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه شیراز به لحاظ زیرساخت های فرهنگی فقیر است، افزود: شهر شیراز را باید با جمعیت ایران سنجید چراکه علاقه مندان بسیاری دارد و باید جوابگوی سیل مشتاقان فرهنگ و هنر باشد.

انتهای پیام/