پارس به نقل از مهر: علی نیکزاد ظهر شنبه در جمع مدیران دستگاهها اجرایی لرستان با بیان اینکه در حال حاضر ۴۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه در حال اجراست، اظهار داشت: تاکنون بیش از ۵۷ هزار کیلومتر انواع راه در کشور افتتاح شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر آزادراه در کل کشور در دست اجراست، افزود: همچنین در حال حاضر هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه و ۱۲ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی در کشور در دست اجراست.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به پروژه های ریلی سطح کشور افزود: در حال حاضر هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه آهن در کل کشور در حال اجراست.

نیکزاد تصریح کرد: همچنین عملیات اجرایی ۱۰ هزار کیلومتر راه روستایی در کل کشور در حال انجام است.

۵ میلیون واحد مسکن مهر شهری در کل کشور احداث شد

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه های مسکن مهر در کشور اشاره کرد و فزود: طی دولت های نهم و دهم بیش از پنج میلیون و ۸۳۰ هزار واحد مسکن مهر شهری در کل کشور احداث شده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این در حالی است که تعداد مسکن های احداث شده در کشور قبل از دولت نهم و دهم سه میلیون و ۱۲۸ هزار واحد بوده است.

نیکزاد همچنین به پروژه های مسکن مهر استان لرستان اشاره کرد و افزود: بیش از ۱۴۲ هزار واحد مسکن مهر شهری در لرستان آغاز شده است.

وی با اشاره به میزان سرمایه گذاری صورت گرفته در این زمینه در لرستان افزود: برای احداث واحدهای مسکن مهر در این استان بیش از سه هزار و ۸۸۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته است.

۱۰۶ هزار واحد مسکن مهر در لرستان افتتاح شد

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تاکنون ۱۰۶ هزار واحد مسکن مهر در لرستان افتتاح شده است، عنوان کرد: ۳۵ هزار واحد مسکن مهر دیگر باقی مانده که تا پایان سال ۹۲ به بهره برداری خواهند رسید.

نیکزاد افزود: امروز نیز ۱۵ هزار و ۱۷۵ واحد مسکن مهر شهرهای بالای ۲۵ هزار خانوار، زیر ۲۵ هزار خانوار و بافت فرسوده در استان لرستان به افتتاح رسید.

وی به تعداد واحدهای مسکن روستایی احداث شده در کشور اشاره کرد و گفت: در طول دولت نهم و دهم دو میلیون و ۱۲۰ هزار واحد مسکونی در کشور اجرایی شد که از این تعداد یک میلیون و ۵۲۰ هزار واحد به بهره برداری رسید.

نیکزاد ادامه داد: این در حالیست که تا پیش از دولت نهم تنها ۸۱ هزار واحد مسکن روستایی در کشور احداث شده بود که با توجه به آمار یاد شده در این زمینه بیش از ۲۶ برابر کار شده است.

۱.۶ میلیون واحد مسکونی خالی در کشور وجود دارد

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود به تعداد واحدهای مسکونی موجود در کشور اشاره کرد و بیان داشت: در ابتدای دولت نهم بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور کم داشتیم.

نیکزاد ادامه داد: این در حالیست که مطابق سرشماری صورت گرفته در سال ۹۰ تعداد ۲۱.۲ میلیون خانوار در ۲۱.۶ میلیون واحد مسکونی زندگی می کنند.

وی ادامه داد: با این تفاسیر تعداد واحدهای مسکونی ۴۰۰ هزار واحد از تعداد خانوارها بیشتر است.

نیکزاد با یادآوری اینکه البته این آمار به این معنی نیست که همه مردم خانه دار هستند، عنوان کرد: این در حالیست که همچنین مطابق آمارها یک میلیون و ۶۵۰ هزار خانه خالی در کشور وجود دارد.

وی عنوان کرد: از این تعداد خانه خالی ۳۷۰ واحد مسکونی در تهران قرار دارد.