به گزارش پارس نیوز، 

کریم ذوالفقاری امروز در کارگروه اشتغال که با حضور اعضای این ستاد در استانداری تهران برگزار شد، با اشاره به ضرورت توجه به حوزه کشاورزی در سطح استان اظهار داشت: تهران ظرفیت خوبی در حوزه کشاورزی دارد که می‌توان از این ظرفیت جهت ایجاد اشتغال استفاده کرد.

وی بیان کرد: در حوزه کشاورزی 154 طرح با اعتباری بالغ بر 165 میلیارد تومان در بانک‌ها داریم، ضمن اینکه در حوزه دام و طیور نیز توجه خوبی صورت گرفته است.

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران ادامه داد: مهم‌ترین مشکل در حوزه کشاورزی در سطح استان این است که تعداد متقاضیان در این بخش بیشتر از موضوعات است که درخواست داریم، از این رو باید سهم جهاد کشاورزی استان تهران افزایش پیدا کند.

ذوالفقاری تصریح کرد: طبق گزارش اعلام شده 212 میلیارد تومان سهم استان تهران در حوزه کشاورزی است که تنها 45 درصد آن یعنی 100 میلیون تومان مربوط به جهاد کشاورزی است.

وی با اشاره به ضرورت تعامل بانک‌ها برای پرداخت به موقع تسهیلات گفت: در سال جدید مدت زیادی نیست که طرح‌ها به بانک ارسال شده و امید است با همکاری بانک‌ها بتوان گام‌های مؤثری در اجرای طرح‌های اشتعال‌زایی بخش کشاورزی برداشت.

رئیس جهاد کشاوری استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: بخش کشاورزی این آمادگی را دارد تا با تعامل سایر دستگاه‌ها و افزایش اعتبارات در زمینه ایجاد اشتغال فعال‌تر عمل کند.