به گزارش پارس نیوز، 

عیسی منصوری امروز در جلسه کارگروه اشتغال در محل استانداری تهران، با تأکید بر ضرورت اقدام عملی جهت ایجاد اشتغال اظهار داشت: پرداخت تسهیلات لزوماً منجر به ایجاد اشتغال نمی‌شود، بلکه باید تلاش کنیم تا مشکلات گلوگاهی تسهیلات را حل کنیم.

وی بیان کرد: دسترسی به تسهیلات برای همه افراد راحت نیست، از این‌رو پرداخت تسهیلات باید در درجه نخست منجر به ایجاد اشتغال باشد و از سوی دیگر دسترسی‌ها را تسهیل کند.

معاون توسعه، کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به کمبود منابع در حوزه اشتغال‌زایی افزود: منابعی که در اختیار داریم کفایت موضوع را نمی‌کند، هر چند ما به دنبال این نیستیم که مسائل را از طریق دریافت تسهیلات حل کنیم، بلکه تلاش ما بر این است با همین مقدار تسهیلات بتوان به صورتی هدفمند مشکل را حل و برنامه‌ها را پیگیری کرد.

منصوری سپس با بیان اینکه در حال حاضر نرخ بیکاری روستایی 7 درصد است تصریح کرد: برای کاهش مهاجرت از روستاها به دنبال تثبیت اشتغال در روستاها هستیم، به علاوه 3 و نیم درصد از اشتغال کشور نیز مربوط به کارفرمایان است که رقم بسیار کمی است و باید برنامه‌ریزی‌های دقیقی در جهت افزایش آن صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات محملی برای توسعه کارآفرینی است گفت: باید به دنبال اشتغال پایدار باشیم که در این راستا باید جهت‌دهی و اولویت اشتغال استان مشخص شود، تهران شرایط و ویژگی‌های خاصی دارد که در این زمینه باید مطالعه اختصاصی و کاربردی به منظور جهت‌دهی اشتغال استان صورت گیرد.

معاون توسعه، کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تأخیر بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اظهار داشت: بانک‌ها باید سرعت عمل لازم را داشته باشند و منابع ظرف مدت کوتاه تخصیص داده شود.

منصوری همچنین در پایان خاطرنشان کرد: قرار است با هماهنگی و تعامل با نهادها و دستگاه‌های مختلف به ازای هر فرد ایرانی شناسنامه شغلی صادر شود تا به احصا میزان اشتغال و مسائل مرتبط کمک کند.