به گزارش پارس نیوز، 

محمد شریعتمداری شامگاه شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی اظهار داشت: زنجیره تولید فولاد کشور از 120 میلیون تن در سال 92 به 200 میلیون تن در حال حاضر رسیده و 80 میلیون تن افزایش ظرفیت داشتیم و طرح‌های فولادی خوبی در خراسان رضوی نیز در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه به افزایش 21.7 در صادرات غیرنفتی براساس اسناد بالادستی باید برسیم، تصریح کرد: در این زمینه این استان نیز باید فعال شود که بار سنگینی بر دوش مسئولان صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی است.

شریعتمداری با یادآوری این موضوع که تسهیلات خوبی در بودجه 97 برای صنعت و معدن و تجارت در نظر گرفته شده گفت: سه هزار و 200 میلیارد تومان برای نوسازی و بهسازی صنعتی و یک هزار و 300 میلیارد تومان برای حمایت از صادرات غیرنفتی و توسعه صادرات پیش‌بینی شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه 900 میلیارد تومان مطالبات ایمیدرو و ایدرو در اختیار این سازمان‌های توسعه‌ای قرار گرفته است، اضافه کرد: این سازمان‌ها از این منابع برای ایجاد اشتغال در نقاط کمتر برخوردار استفاده خواهند کرد.

شریعتمداری تصریح کرد: توجه به معدن در این استان باید جزو مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی و ابلاغیه‌های سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی برای شناسایی ژئوفیزیک اکتشافات معدنی قرار بگیرد. در خراسان رضوی ظرفیت‌های خوبی برای اکتشافات جدید داریم و سال 97 باید سال رونق اقتصاد در این استان باشد.

وی با تاکید بر اینکه پروانه‌های بهره‌برداری غیرفعال و راکد باید مجدداً به افراد جدید برای فعال شدن واگذار شوند، افزود: پهنه‌های معدنی کشف شده باید آزاد و به مردم واگذار شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تکمیل فعالیت‌های معدنی در حوزه فولاد و اکتشافات معدنی در این استان باید توجه شود، گفت: رئیس جمهور در سفر قبلی گفتند این استان به قطب بزرگ صنایع معدنی تبدیل شود.

شریعتمداری با اشاره به اینکه تراز تجاری استان مثبت شده تصریح کرد: برای حمایت نظام بانکی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی و ایجاد ضمانت‌های اعتباری قدم بردارید و برای حمایت از کالای ایرانی نیازمند پیوست مناسب رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی هستیم.