به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از بلومبرگ: اگر کشورهای اروپایی بتوانند توافق هسته‌ای با ایران را پس از خروج آمریکا نجات دهند و منافع تهران را تضمین کنند آنوقت باید با مشکل بیمه نفت‌کش‌های حامل نفت ایران روبرو شوند.

مایک سالت هوس مدیر کمیته تحریم‌های گروه IG معتقد است از روزهای نخست ماه نوامبر تحریم‌های آمریکا اعضای گروه بین‌المللی حمایت و جبران موسوم به IGP&I از بیمه نفتکش‌های حامل نفت ایران باز خواهد داشت.

این گروه بیمه کننده شرکت‌های نفتی به طور کلی به عنوان یک بیمه استاندارد در حمل و نقل فرآورده‌های نفتی محسوب می‌شوند و بنا به شواهد موجود در صورتی که روند کنونی ادامه یابد این گروه بیمه‌گر یا بخشی از خدمات خود و یا همه خدمات خود به کشتی‌های حامل نفت ایران را متوقف می‌کند.

امروز وزرای امور خارجه فرانسه، انگلیس و آلمان با وزیر خارجه ایران در بروکسل دیدار کردند.

قرار است رهبران اروپایی نیز در نشست شام در صوفیا درباره موضوع ایران گفت‌وگو کنند.

در صورتی که گفته‌های «سالت هوس» درست باشد انتظار می‌رود ایران و کشورهای اروپایی به دنبال یک راه حل جدید بگردند. دور قبل تحریم‌ها ایران سهم خود از بیمه نفتکش‌ها را افزایش داد و مشتریان آسیایی نیز شرکت‌های مستقل بیمه کننده تشکیل دادند.

«سالت‌هوس» می‌گوید گروه IGP&I در حال مکاتبه با دفتر کنترل دارایی‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا و سازمان اقدامات خارجی اتحادیه اروپا است و پس از این مکاتبات می‌توانند شفافیت بیشتری را در مورد شرایط پیش رو برای اعضا فراهم کنند.

انتهای پیام/