به گزارش پارس نیوز، 

بهروز حق پناه عصر امروز در نشست خبری افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات مجموع و صنایع وابسته خودرو اظهار داشت: آنچه درباره قطعه سازی خودرو باید گفت این است که در ایران قطعه سازی با بیش از 3 هزار میلیارد تومان گردش مالی به صورت سالانه بخش بزرگی از اقتصاد کشور را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه 1200 واحد قطعه سازی در ایران مشغول فعالیت هستند، افزود: در این واحدهای قطعه سازی حدود 360 هزار نفر مشغول فعالیت هستند.

رئیس کمیته خودروی کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه باید با توجه به شرایط امروز دنیا تلاش کنیم تا کیفیت خودرو افزایش پیدا کند، گفت: همچنین باید درصد استانداردهای بین‌المللی خودرو را از نظر کیفی به حداکثر برسانیم.

وی گفت: باید تلاش کنیم هزینه‌های تولید را کاهش دهیم، دانش فنی و شرکت‌ها را افزایش دهیم و اگر بتوانیم با شرکت‌های خارجی اطلاعات و تبادل داشته باشیم آن زمان می‌توان قطعات تولیدی را با استاندارد و شرایط جهانی تطبیق داد.

حق پناه بیان کرد: باید تلاش کنیم تا مشکلات به وجود آمده را تبدیل به یک فرصت کنیم چرا که در غیر این صورت به مرور از لیست تولید کنندگان قطعات حذف خواهیم شد.

وی گفت: قطعاً تولید کنندگان قطعه‌ساز با مشکلاتی روبه‌رو هستند که یکی از این مشکلات بانک و سود بالای بانکی است ولی یکی از کارهای اساسی که در خصوص اقتصاد جهانی باید انجام می‌شد تک نرخی شدن ارز بود که صورت گرفت.

رئیس کمیته خودرو کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان بیان کرد: امیدواریم با تک نرخی شدن ارز و به تعادل رسیدن قیمت‌ها دیگر بهانه‌ای برای بهبود کارها نداشته باشیم.

اصفهان سومین شهر تولیدکننده قطعات خودرو در کشور است

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار تسنیم که چند درصد از قطعات خودروی کشور در اصفهان تولید می‌شود؟ اظهار داشت: اگر به فولاد مبارکه که تنها تأمین کننده بدنه و تمام ماشین‌ها در اصفهان است اشاره کنیم باید گفت اصفهان پس از تهران و مشهد سومین شهر تولید کننده قطعات خودرو است.

حق پناه با اشاره به مطالبات قطعه سازان از خودرو سازان ادامه داد: مطالبات قراردادهایی که با ساپکو و ایساکو داریم تا زمان تحویل 120 روز به طول می‌انجامد که طبیعتاً این زمان بیشتر می‌شود، در گذشته تا 8 ماه به طول می‌انجامید اما اکنون مطابق با قرارداد وجه از خودروساز دریافت می‌شود.

انتهای پیام/