به گزارش پارس نیوز، 

با فرارسیدن ماه مبارک رمضان بازار مواد غذایی به استقبال این ماه رفت و قیمت‌ها در این بازار به طور ناگهانی و در برخی موارد قیمت برخی کالاها به صورت 100 درصد افزایش یافته است.

باز هم روزهای پر برکت رمضان در راه است،  اما گویا از آن سفره‌های افطاری که موجب می‌شد، همه اعضای خانواده دور آن جمع باشند، خبری نیست، بازهم امسال ماه رمضان فرصتی برای سودجویان شده است تا نسبت به افزایش قیمت کالا اقدام کنند.

امروز هرآنچه می‌شنویم، خبر گرانی است، از کالاهای ضروری ماه رمضان گرفته تا کالاهایی که هیچ ربطی به ماه رمضان ندارند، این سال‌ها دیگر سنت به پیشواز گرانی رفتن در آستانه ماه رمضان برای مردم به یک امر طبیعی و عادی تبدیل شده و با قوت ادامه دارد.

درست است که پنهان و آشکار شیب ملایم افزایش قیمت‌ها از چند ماه قبل آغاز شده بود، اما نرخ‌‌ها با نزدیک شدن ماه مبارک رمضان افزایش سریع یافته است و ماه مبارک رمضان که قرار بود فرصتی برای دستگیری از نیازمندان باشد، این روزها فرصتی برای سود بیشتر دلالان و سودجویان و خالی‌تر شدن، سفره نیازمندان شده است.

*افزایش 20 درصدی قیمت صیفی‌جات و برخی میوه‌ها

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار فروشان زنجان در این باره به خبرنگار فارس در زنجان گفت: قیمت برخی از میوه‌ها به صورت 100 درصد افزایش یافته است.

مرتضی هاشمی با اشاره به اینکه امروز قیمت سیب و پرتقال در بازار زنجان تقریبا افزایش 100 درصدی داشته است، افزود: قیمت سیب سفید در حال حاضر کیلویی 5 هزار تومان و پرتقال 5 هزار و 500 تومان است.

وی با اشاره به اینکه قیمت هندوانه 700 تا 800 تومان، طالبی آتشی یک هزار و 500 تا یک هزار و700 تومان است، اضافه کرد: همچنین قیمت ملون نیز یک هزار و 500 تومان است.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار فروشان زنجان با بیان اینکه قیمت خیار یک هزار و 800 تومان و گوجه‌فرنگی یک هزار و 400 تومان است، افزود: قیمت پیاز 800 تومان و سیب‌زمینی نیز یک هزار تومان است.

هاشمی قیمت توت را 9 هزار تومان و تو فرنگی را 7 هزار تومان اعلام کرد و گفت:  قیمت کاهو نیز یک هزار و 500 تومان و کرفس 2 هزار و 200 تومان است.

وی با اشاره به اینکه قیمت زردآلو 20 هزار تومان و گیلاس نیز 25 هزار تومان است، افزود: این دو محصول نوبرانه هستند و گران‌ترین محصول در بازار میوه و تره‌بار محسوب می‌شوند.

وی تصریح کرد: همچنین قیمت صیفی‌جات نیز در این ایام 20 درصد افزایش یافته است.

*افزایش قیمت چای و کنسروجات

رئیس اتحادیه خواربار و لبنیات‌فروشان زنجان نیز در این باره به خبرنگار فارس گفت: در حال حاضر کمبود کالایی در بازار نداریم، ولی قیمت‌ برخی از اقلام افزایش داشته است.

جلیل علی محمدی با اشاره به اینکه برخی از کمپوت و کنسروها افزایش 5 تا 15 درصدی داشته است، گفت: البته این افزایش با مجوز سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان رخ داده است.

وی همچنین از افزایش 10 درصدی قیمت خرما در بازار خبر داد و بیان کرد: قیمت در یک کیلو خرما حدود 2 تا 3 هزار تومان افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه خواربار و لبنیات‌فروشان زنجان همچنین از افزایش 5 تا 8 درصدی قیمت کره وارداتی خبر داد و افزود: قیمت چای نیز تا درصدی افزایش یافته است.

* افزایش 10 درصدی قیمت خرما در زنجان

رئیس اتحادیه بنکداران آجیل و خشکبار زنجان نیز در این باره به خبرنگار فارس گفت:  اخیرا برخی از کالاها در زنجان افزایش قیمت داشته است که یکی از دلایل افزایش قیمت کالاها دلار، سرمازدگی و گرمازدگی بوده است.

مرتضی انتصار از افزایش 10 درصدی قیمت خرما خبر داد و گفت: همچنین قیمت پسته نیز 40 درصد افزایش یافته و قیمت آجیل نیز 20 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کمبودی از لحاظ عرضه کالاهای مختلف در بازار زنجان وجود ندارد، گفت: اما با این حال قدرت خرید مردم کاهش یافته است و فروش به آن صورت وجود ندارد.

*افزایش قیمت مرغ و تخم‌مرغ در زنجان

رئیس اتحادیه مرغ، تخم‌مرغ و ماهی فروشان زنجان نیز در این باره به خبرنگار فارس گفت: قیمت مرغ و تخم‌مرغ این روزها نوسانات بسیاری داشته و قیمت مرغ گرم اخیرا به 7 هزار و 850 تومان رسیده است که علت این افزایش، نوسانات قیمت نهاده‌ها بوده است

سید ناصر رمضانلو تصریح کرد: همچنین اخیرا قیمت تخم‌مرغ نیز افزایش چشمگیری داشته و به 8 هزار و 300 تومان رسیده است.

انتهای پیام/