به گزارش پارس نیوز، 

در حالی که ارزش انس طلا در بازارهای جهانی افزایش یافته بود، ارزش سکه برای دومین روز متوالی افت کرد و در نهایت ارزش این بخش به یک میلیون و 911 هزار تومان رسید.

این تغییرات قیمتی در حالی به وقوع پیوست که مهم‌ترین اخباری که از گوشه و کنار بازارهای مالی شنیده شد و بر نوسانات این بازارها تأثیر گذاشت به ترتیب به خودداری واردکنندگان از عرضه محصولات، افزایش بهای پوند و یورو، افت ارزش 8 ارز و ثبات قیمتی 11 ارز، انتقال بازار سیاه ارز به شعب بعضی بانک‌ها، افزایش قیمت اکثر فلزات در بازارهای جهانی، رشد شاخص داوجونز، منفی شدن شاخص دلار در محیط بین‌الملل، روند رو به رشد یورو به دلار و افزایش قیمت نفت برنت اختصاص داشت.

*رشد 537 واحدی شاخص بورس

بازار بورس در پایان این روز معاملاتی با نوسانات مثبت همراه شد و رشد 537 واحدی شاخص بورس رقم زده شد. در ثبت این میزان رشد نقش نمادهایی نظیر فولاد، خودرو و خساپا پررنگ‌تر از سایر نمادها بود.

بازار در روزهای اخیر به سمت گروه‌هایی نظیر خودرو، فولاد و تک سهم‌های دیگری حرکت کرده است و عمده تقاضا در این بخش‌ها شکل گرفته است.

حجم داد و ستدهای این بازار در پایان وقت کاری این روز به بیش از 795 میلیون سهم و ورقه بهادار رسید که ارزش این میزان سهام معامله شده یک میلیون و 674 هزار میلیارد ریال برآورد شد.

بیشترین حجم دادوستدهای این روز به ترتیب در نمادهای وبصادر، خساپا و خپارس ثبت شد و به ترتیب سه نماد فولاد، خودرو و خساپا به ثبت نوسانات مثبت در این روز کاری بیشترین افزایش ارزش بازار را رقم زدند.

در این میان اکثر نمادهای گروه فلزات روند رو به رشدی را در پیش گرفتند و کم و بیش درصدهای مثبت معامله شدند. در این می‌توان به نمادهای ذوب، فایرا، فنوال و فولای اشاره کرد که رشد حداکثری ارزش سهام خود را مشاهده کردند. فولاد نیز در جمع نمادهای سبزپوش شده این روز قرار گرفت. در بازار مثبت سومین روز معاملاتی هفته، نماد فلوله بازگشایی شد و با ثبت بازدهی مثبت 8 درصدی از محل تغییرات قیمتی، بر سکوی 566 تومان تکیه زد.

تمام نمادهای گروه خودرویی به جز دو نماد خپویش و خفنر دیگر نمادهای این بخش کم و بیش با صف خرید همراه شدند. حجم دادوستدها در بخش خودرویی بیشتر بود و به دلیل ثبت این معاملات در محدوده بالای صفر قیمتی، اکثر نمادهای این بخش با صف خرید این روز کاری را به پایان رساندند.

تمام نمادهای رایانه‌ای در این روز کاری با جو مثبت بازار همراه شدند و درصدهای مثبت معامله شدند. رانفور مثبت‌ترین نماد این گروه از نظر حجم معاملات و افزایش قیمت بود.

جو مثبت بازار در گروه محصولات شیمیایی نیز نمود پیدا کرد و اکثر نمادهای این گروه نیز به رنگ سبز درآمدند. در این میان می‌توان به نمادهای پارسان، شکربن، شوینده و شکربن اشاره کرد.

پالایشی‌ها نیز در این روز مستثنا نشدند و کم و بیش درصدهای مثبت را برای دادوستدهای این روز تجربه کردند. شبندر، شتران، شپنا و ونفت نمونه‌ای از نمادهای مثبت این روز به شمار رفتند.

بازار فرابورس نیز در این روز نوسانات مثبتی را به نمایش گذاشت و اکثر نمادهای فعال این بازار نیز با افزایش تقاضا همراه شدند. رشد 8.6 واحدی شاخص فرابورس در این روز کاری، این نماگر را بر سکوی یک هزار و 90 واحد کشاند.

*افزایش بهای 20 ارز

در بازار ارز قیمت 20 ارز رشد کرد، 11 ارز بدون تغییر باقی ماندند و 8 ارز نیز با افت ارزش همراه شدند. در این میان بهای هر پوند انگلیس 11 تومان رشد کرد و در نهایت در قیمت 5 هزار و 699 تومان جای گرفت. هر یورو نیز روند مثبتی را مشاهده کرد و در پی افزایش قیمت 8 تومانی، به ارزش 5 هزار و 25 تومان رسید.

درهم امارات نیز دیگر ارزی بود که در این روز کاری دادوستد شد و در پایان این روز بر قیمت یک هزار و 143 تومان تکیه زد. هر لیر ترکیه نیز در قیمت 968 تومان معامله شد و روپیه هند نیز 62 تومان ارزش‌گذاری شد.

*عقب‌گرد 72 هزار تومانی سکه

سکه تمام بهار آزادی در پایان معاملات این روز کاری 72 هزار تومان از ارزش خود را در بازار نقدی از دست داد و بر سکوی قیمتی یک میلیون و 911 هزار تومان تکیه زد.

این نوسانات منفی در بازار نقدی سکه، به بازار معاملات آتی سکه نیز نفوذ کرد و ارزش تمام قراردادهای این بخش را کاهش داد. بیشترین افت ارزش از آن قرارداد آتی اردیبهشت با کوتاه‌ترین سررسید شد.

هر سکه تمام طرح قدیم نیز 70 هزار تومان افت کرد و در نهایت در قیمت یک میلیون و 871 هزار تومان جای گرفت. نیم سکه و ربع سکه نیز به ترتیب 20 هزار تومان و 10 هزار تومان از ارزش خود را از دست دادند و در قیمت‌های 971 هزار تومان و 571 هزار تومان معامله شدند.

در این میان هر سکه گرمی بدون تغییر قیمت نسبت به روز کاری قبل باقی ماند و به ارزش 361 هزار تومان رسید. مثقال طلا نیز از دیگر بخش‌های منفی این بازار بود که 21 هزار تومان از ارزش خود را از دست داد. هر گرم طلای 18 عیار نیز به ارزش 187 هزار تومان رسید.

انتهای پیام