به گزارش پارس نیوز، 

سیدمحمود نوابی امشب در پنجمین جشنواره تجلیل از بنگاه‌های اقتصادی برتر استان و نخستین جشنواره تجلیل از دستگاه‌های اجرایی برتر در حوزه حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان یزد با تاکید بر اینکه برخی از استان‌های کشور هنوز حتی یک همایش تجلیل از فعالان اقتصادی برگزار نکرده اظهار داشت: استان یزد جزو استان‌های پیشرو در این زمینه است و الان پنجمین همایش را برگزار می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: امروز نباید حرف ما این باشد که چه شرکت‌هایی حقوق مصرف کنندگان را رعایت می‌کند بلکه لازم است که الان دیگر تمام افراد حقوق مصرف کننده را رعایت کنند و تجلیل از پیشروهای این عرصه باشد.

رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان تصریح کرد: وظیفه برخورد با مشکلات تولید از جمله قاچاق تنها وظیفه این سازمان نیست و باید دیگر دستگاه های مرتبط هم با جدیت در این زمینه عمل کنند.

وی بیان کرد: ان‌شاالله امسال در سال حمایت از کالای ایرانی یک هم افزایی در حوزه همه دستگاه های مسئول مبارزه با کالای قاچاق درطراز مقابله با قاچاق مواد مخدر به وجود آید.

نوابی اظهار داشت: مسئولان علاوه بر اینکه در گفتارشان از کالای ایرانی عمل می کنند باید خودشان هم کالای ایرانی مصرف کنند و در کنار آن هم صدا و سیما برای حمایت از کالاهای ایرانی، به تبلیغ کالای داخلی بپردازد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: البته شبکه ایران کالا در این زمینه خوشبختانه به وجود آمده و اقدامات خوبی هم صورت گرفته ولی این اقدامات به اندازه کافی جوابگو نیست.

وی با تاکید بر اینکه کالایی که بتواند به خارج از کشور راه پیدا کند قطعا می‌تواند بازار خود را پیدا کند بیان کرد: تنها 20 درصد از تبلیغاتی که در سطح شهرها انجام می‌شود می‌تواند کالای خارجی را تبلیغ کند آن هم به صورتی که وهن کالای داخلی به حساب نیاید.

رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان تصریح کرد: تولید کنندگان باید دوره‌های ضمانت و گارانتی را بالاتر ببرند چرا که الان یکسال و دو سال گارانتی جوابگو نیست و حتما باید میزان آن را افزایش دهیم.

نوابی با اشاره به اینکه شرایط باید به گونه‌ای باشد که فروشنده از خرید مشتری تشکر کنند تصریح کرد: متاسفانه شخصی که بخواهد از فروشنده فاکتور بگیرد خجالت می‌کشد و بعضا مورد تمسخر توسط فروشنده قرار می‌گیرد در حالی که این موضوع یک باید یک اصل باشد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه توسعه یافتگی کشورهایی مثل کره در صنعت به دلیل این است که تولید کننده و مصرف کننده توانستند ارتباط خوبی بین خود ایجاد کنند بیان کرد: تولید کنندگان باید به مواردی از جمله افزایش کیفیت و بهبود وضعیت بسته‌بندی محصولات توجه داشته باشیم.

انتهای پیام/